سرمربی تیم ملی بسکتبال می گوید: بازیکنان بزرگ اعتبار خود را از بسکتبال گرفته اند و باید برای تیم ملی هم بازی کنند. اگر بازیکنی یک هفته قبل از مسابقات مهم به تیم بیاید مثل همیشه حاضر به قبولش نیستم.

مهمد بچیروویچ که تعدادی از بازیکنان مورد نظر خود برای جام جهانی اسپانیا را در تمرینات تیم ملی ندارد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تاکید کرد: باید از بازیکنان پرسید که چرا به تمرینات نمی آیند؟ این کشور آنها است، من هم اینجا کارمند محسوب می شوم و نمی توانم به آنها چیزی بگویم اما اگر بازیکنی مصدوم باشد امکان وقت دادن به او براساس آزمایشات و نظر پزشکان وجود دارد اگر نه، برنامه های دیگر آنها چندان پذیرفته نیست. در اسلوونی اگر بازیکنی به تیم ملی نیاید مردم و مطبوعات در شبکه های اجتماعی و رسانه ها راحتش نمی گذارند.

به سیستم کارم اعتماد دارم
 
سرمربی تیم ملی ادامه می دهد: من در شروع کار برنامه می ریزم و فعلا هم با کسانی که در تمرینات هستند و دوست دارند برای این تیم کار کنند، ادامه می دهم. کاری به نام ها ندارم. هنوز هم نمی خواهم که هیچ بازیکنی یک هفته قبل از مسابقات بزرگ به تیم بیاید. این برای بقیه هم منصفانه نیست. یک ماه و نیم بعد از لیگ استراحت داشتیم و اگر مصدومیتی وجود ندارد نمی توان برای سه هفته بیشتر به بازیکنی استراحت داد. من به سیستم و کار خود باور دارم و همه می دانند که این شکل استفاده از بازیکنان را قبول ندارم. البته در میان بازیکنانی که نیستند تنها صمد به خاطر مصدومیت با درد مواجه است و نمی خواهم او را مجبور به کار کنم.
 
بچیروویچ در مورد دو غایب تیم توضیح داد: ارسلان برای سامرلیگ NBA به اورلاندو رفته است اما در ادامه به لاس وگاس نمی رود و به جای آن برای همراهی تیم در کاپ آسیا به ووهان می آید. او در تمرینات قبلی تیم حضور داشت و با انگیزه بالایی که دارد، بسیار خوب تمرین می کند. حامد حدادی هم از شنبه در تمرینات حاضر می شود بنابراین با تیمی قوی به کاپ آسیا می رویم.

به این تیم خوش بینم

سرمربی اسلوونیایی تیم ملی ادامه می دهد: تنها صمد، کامرانی و آفاق به طور قطعی همراه تیم نیستند اما بقیه خوب کار می کنند و به آنها خوش بینم. نمی توان برای این مسابقات بحث نتیجه و قهرمانی را مطرح کرد. ما بازی به بازی پیش می رویم و مهم این است که تعدادی جوان را به چین می بریم.

وی تاکید کرد: بهنام یخچالی، جمشیدی و آرمان برای آینده بسکتبال ایران خوب هستند، بنابراین آنها را به کار می گیریم تا کمی زمان برای بازی پیدا کنند و متوجه شویم که آیا در همین زمان هم می توانند به تیم کمک کنند یا نه. بازیکنان بزرگتر هم اگر از حالا بگویند که در کنار تیم نیستند، راحتتر خواهیم بود چون با شانس دادن به جوانان باعث  نزدیک شدن آنها به بزرگسالان می شویم.

در پست یک و چهار رقابت داریم 

بچیروویچ می گوید: ما حتی در تیم ب هم چند بازیکن نزدیک به تیم الف مثل محمد حسن زاده را داریم که به خاطر حضور ارسلان، اوشین و آرمان زنگنه در این تیم نیستند. آرمان شوتزن بهتری نسبت به بقیه بازیکنان در این پست است و به همین خاطر از او استفاده می کنیم. سجاد مشایخی را هم فعلا نمی توانیم با خود ببریم، او به همراه فرید اصلانی در آینده به کار تیم می آیند. در پست یک هم در صورت نبودن مهدی کامرانی رقابتی بین آرن، سامان ویسی و عرفان می گذاریم تا جایگزین مناسب برای کامرانی را انتخاب کنیم. آرن و سامان فعلا مصدومیت هایی دارند و نساج پور هم در لیست ووهان نیست اما بسیار با انگیزه است و همراه تیم به اروپا می آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار