امام جمعه بجنورد با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان از این ماه به عنوان ماه اوج بندگی و عفت مومنان یاد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در خطبه های عبادی - سیاسی این هفته نمازجمعه بجنورد با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه خود سازی و در زنجیر کردن نفسانیات است افزود: در ماه رمضان انسانها بیشتر شبیه ملائک می شوند و نفسانیات در این ماه مدیریت می شود و باطن آدمی معطر از عطر عبادت و خودسازی است .

وی با اشاره به چهاردهم تیرماه روز قلم این روز را به اصحاب رسانه و قلم تبریک گفت و از آنها خواست با قلمشان،صادقانه، منتقدانه و منصفانه بنویسند .

امام جمعه بجنورد گفت: خداوند به قلم سوگند یاد کرده و برای آن شان و حرمتی والا قایل شده، پس قلم به دستان باید حرمت آنرا نگهدارند.

خطیب جمعه بجنورد با تاکید براینکه رسانه ها باید ضمن پرداختن به انتقاد منصفانه، مراقب تیترها و مطالب منتشره خود باشند، افزود: از صاحبان قلم انتظار می رود از هرزه گویی و هرزه نویسی پرهیز کرده، زشتی ها را انتشار ندهند، بلکه با نوشته های خود جامعه را به سوی خیر و صلاح هدایت کنند.

وی در ادامه به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) در هفدهم تیرماه اشاره کرد و ایشان را الگوی کامل فرهنگ/اقتصاد و مدیریت جهادی برای بانوان دانست و افزود :حضرت خدیجه (س) بزرگ زنی است که در تاریخ اسلام به لحاظ اقتصادی خودش و جامعه اش را به خوبی مدیرت و شکوفا کرد و زنان ما با الگو پذیری از این بانوی مقتدر، می توانند در زمینه اقتصاد دوشادوش مردان خود تلاش کنند .

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به شانزدهم تیرماه روز مالیات در حکومت اسلامی اضافه کرد : اگر مردم انتظار بهترین خدمات را دارند باید با پرداخت مالیات از همه خدمات ارزنده بهره مند شوند چرا که تحریم ها بر کشوری که مالیات داشته باشد اثر گذار نیست .

خطیب جمعه ی بجنورد، همچنین با اشاره به روز دهیاری ها و شهرداری ها از خدمات شهرداری ها قدر دانی کرد و گفت : شهرداران عملکرد خوبی را تاکنون داشته اند و امیدواریم که خدمات بهینه را در همه مناطق شهری گسترش دهند/س
برچسب ها: ماه ، رمضان ، فضیلت ، زنجیر ، نفسانیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.