تاکنون جلساتی که وزیر علوم و دیگر مسئولان این وزارتخانه با فراکسیون‌‌ها و کمیسیون‌های مجلس داشته‌اند نتوانسته‌ است، نمایندگان را برای صرف نظر از استیضاح قانع کند.

قاسم جعفری سخنگوی سازمان آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وزیر علوم و سایر مسئولان این وزارتخانه در هفته اخیر جلسات متعددی با نمایندگان مجلس داشته‌اند اما به هیچ عنوان توضیحاتشان، نمایندگان را برای صرف نظر از استیضاح قانع نکرده است.

وی گفت: آن چه مسلم است، نگرانی از کاهش رشد علمی کشور و بی‌تفاوتی نسبت به جایگاه علمی ایران در جهان از جمه مهمترین دلایل درخواست کنندگان استیضاح بوده است.

وی با بیان  اینکه از جمله موارد دیگر در این حضور نبود آرامش و امنیت در دانشگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های کشور به علت انتصابات معنادار به شدت سیاست زده و غیر آموزشی شده است و نمی‌توان شاهد بود پتانسیل علمی جوانان صرف جاه‌طلبی عده‌ای خاص شود.

وی تصریح کرد: از جمله موارد دیگر برای درخواست استیضاح فرجی دانا، بازگشت دانشجویان ستاره‌دار و اغراق فراوان در پرونده دانشجویان بورسیه دکتری است که به شدت اعتماد به حوزه آموزش عالی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی یادآور شد: ضمن اینکه اقدام وزارت علوم در خصوص انتصاب رؤسای دانشگاه‌ها بر اساس رأی شورای حکمیت با روح قانون اساسی مخالف است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار