معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رفسنجان به وجود تعداد معدودی از کارخانه های " تاک لیچین " در حوزه فرآوری از سرباره های مسی در رفسنجان اشاره کرد و گفت : اگر تعداد این کارخانه ها افزایش یابد اشتغالزایی ایجاد و خودکفا می شویم.

محسن ارسلان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود : خیلی از سرمایه گذاران خارجی ، ذخایر خامی مس ایران را میخرند و با استفاده از فن فرآوری تبدیل به خروجی های مفید کرده و با قیمتهای گزاف به ایران برمی گردانند که در مسائل زیربنایی و مهم کشور به کار برده می شوند.

وی تصریح کرد : رفسنجان با توجه به داشتن معادن مس می طلبد از سرمایه گذاری در صنایع بالادستی شامل تحقیقات و اکتشافات و استخراج و همچنین صنایع پایین دستی شامل تولید از مس حمایت شود .

ارسلان خاطرنشان کرد : چندین سال است ، مس کاتدی که طی فرایندی تولید می شود به صورت فله ای و تناژی به خارج صادر می شود.

وی افزود : مس کاتدی طی فرآیندی از خاک مس تولید می شود و پسمانده های این فرایند سرباره های مسی نام دارند و ضمن اینکه از این سرباره ها نیز میتوان چیزهای ارزشمندی نظیر فرآورده های مسی و آلیاژهای قیمتی مثل طلا استخراج کرد.

محسن ارسلان گفت: بدون به کارگیری سرباره ها در صنایع پایین دستی ، آن را به کشورهای متقاضی می فروشیم .

ارسلان یادآور شد : کشورهای متقاضی خواهان خرید سرباره های مسی ، پس ماندهای درجه دو و درجه سه مسی ایران هستند زیرا می دانند که از خاکهای مس و سرباره ها چیزهای ارزشمندی میتوان استخراج کرد.

وی گفت : کشورهای خارجی از سرباره های مسی تولیدات ارزشمندی به دست میاورند و به قیمت گزاف به ایران می فروشند./س


برچسب ها: کارخانه ، تولید مس ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.