گرمای شدید هوا در برزیل و بروز مشکلات فراوان برای بازیکنان، این نگرانی را برای مسئولان فیفا به وجود آورده که آیا قطر می‌تواند میزبان خوبی برای جام جهانی 2022 باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی میل، داورهای حاضر در مسابقات جام جهانی 2014 تاکنون در دو بازی مختلف به دلیل گرمای شدید هوا مجبور به اعلام تایم اوت و دادن زمانی برای نوشیدن آب و رفع خستگی به بازیکنان شده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، داور دیدار هلند- مکزیک در دقایق 30 و 75 بازی از این قانون جدید فیفا استفاده کرده و در دمای 38 درجه فورتالزا به بازیکنان فرصت نوشیدن آب خنک دادند.

اما اوضاع در جام جهانی 2022 به میزبانی قطر می‌تواند به مراتب بدتر از برزیل باشد؛ دمای هوای قطر در زمان برگزاری این مسابقات بیش از 40 درجه با رطوبت هوای بالا خواهد بود.

فیفا گزینه تغییر زمان برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 و موکول کردن آن به فصل زمستان را مطرح کرده است اما قطر کشوری گرمسیر و فاقد زمستان است و میانگین دمای آن در طول سال 45 درجه سانتیگراد می‌باشد.

تجربه داغ جام جهانی برزیل سؤالات و انتقادات زیادی در مورد صلاحیت قطر برای میزبانی این رقابت‌ها در سال 2022 به وجود آورده است.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.