معاون وزیر خارجه روسیه در یک مصاحبه گقت مسکو اوضاع اوکراین تاثیر منفی بر مذاکرات هسته ای ایران ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،  به نقل از ریانووستی، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه کومرسانت گقت احتمالاتی برای دستیابی به توافق نهایی هسته ای با ایران تا روز 20 جولای وجود دارد و مسکو نگران این مساله نیست که اوضاع اوکراین تاثیر منفی بر روند مذاکرات هسته ای بگذارد.
 
وی ادامه داد: به نظر من هیچ دلیلی برای نگرانی در این خصوص وجود ندارد که شرایط اوکراین بمبی بتواند تاثیر منفی بر نتایج مذاکرات هسته ای داشته باشد.
 
وی اقزود: ما معتقدیم آمریکایی ها مثل دیگر کشورهای شرکت کننده در روند مذاکرات به این مساله اطمینان دارند که دستیابی به توافق نهایی هسته ای به نفع همه خواهد بود. ما با رویکردی صادقانه و خلاقانه در مذاکرات شرکت کرده ایم. ما هیچ موضوعی برای مخفی کردن نداریم.
 
ریابکوف ادامه داد: ما آشکارا اعلام کرده ایم که چه مسائلی در روند مذاکرات مشکل ساز خواهد بود و در عین حال اعلام کرده ایم که چگونه می توانیم برای دستیابی به راهکاری قابل قبول همکاری و کمک کنیم. ما ایده هایی را برای دستیابی به توافق نهایی پیشنهاد داده ایم.
 
وی افزود: مذاکرات ژوئن و دور جدید مذاکرات با دورهای قبلی مذاکرات متفاوت است چون به نظر می رسد انرژی ساکن موجود در مذاکرات بر اساس تلاش مشترک باید به انرژی پیشرفت مذاکرات تبدیل شود.
 

وی همچنین اعلام کرد علت اساسی اینکه مسکو و واشنگتن تا کنون نتوانسته اند روابطی محکم برقرار کنند ، این است که آمریکا نمی خواهد واقعیت را آنچنان که هست ، درک کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: "نمی خواهم با ساده انگاری به مسائل نگاه کنم ، اما من متقاعد شده ام که علت اصلی آن (نبود روابط محکم بین مسکو و واشنگتن) این است که آمریکا نمی خواهد واقعیت را آنچنان که هست ، درک کند."

به گفته این دیپلمات روس ، آمریکا بر این باور است که جنگ سرد را برده ، در حالی که روسیه در آن شکست خورده است.

وی افزود : " بنابراین آنها فکر می کنند که مسکو باید اطاعت کند و در امور بین المللی و در روابط خود با واشنگتن همچون شریکی کوچکتر رفتار کند و به طور خلاصه ، امکان تحقق منافع ملی واقعی ما از ما گرفته شده است."

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت : "در این شرایط ، بحران کنونی در روابط بین دو کشور اجتناب ناپذیر است و اگر موضوع اوکراین و شبه جزیره کریمه مطرح نبود ، آنها چیز دیگری پیدا می کردند."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار