مسئولان بانک فرانسوی ب ان پ پاریبا فرانسه با ارسال نامه ای به مقامات آمریکا خواستار آن شدند که به رغم مجازات هایی که آمریکا بر ضد این بانک وضع کرده است، به آنها اجازه داده شود به برخی از فعالیت های خود در این کشور ادامه دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، منابع آگاه در نیویورک اعلام کردند مسئولان بانک فرانسوی نامه ای به وزارت کار آمریکا فرستاده و خواستار آن شده اند که مقامات این وزارت خانه به بانک آنها اجازه دهد فعالیت های مربوط به مدیریت دارایی های خود را در آمریکا پیگیری کنند.

مسئولان بانک فرانسوی پیشتر نیز اعلام کرده بودند در رابطه با برخی معامله ها به دلار با بعضی کشورها یا افراد حقیقی و حقوقی که احتمالا مشمول تحریم های آمریکا بوده اند، با مقامات واشنگتن گفتگو می کنند.

سخنگوی بانک ب ان پ پاریبا پنجشنبه شب اعلام کرد درخواست مسئولان این بانک از وزارت کار آمریکا، سی ام ژوئن به این وزارت خانه ارسال شده است ، یعنی همان روزی که مقامات بانک فرانسوی برای حل و فصل مناقشه مربوط به اتهامی که به این بانک وارد شده بود، با مقامات مالی آمریکا توافق نامه امضا کردند. طبق این توافق نامه که برای حل دوستانه اختلاف میان بانک ب ان پ پاریبا و مقامات آمریکا امضا شد، بانک فرانسوی ملزم شد اعتراف کند که در فاصله سالهای دو هزار و دو تا دو هزار و دوازده با برخی از شرکت هایی که آمریکا آنها را تحریم کرده بود، معاملاتی به دلار انجام داده است و به همین علت باید جریمه بی سابقه هشت میلیارد و نهصد میلیون دلاری به مقامات آمریکا بپردازد.

مقامات بانک فرانسوی می گویند با توافق دوستانه حاصل شده، مقامات آمریکایی از پیگردهای کیفری برضد این بانک دست می کشند و بانک ب ان پ پاریبا طبق قانون آمریکا برای این که بتواند به برخی از فعالیت های خود ادامه دهد، باید با برخی از نهادهای تنظیم مقررات مالی در این کشور توافق کند.

مقامات آمریکایی می گویند بانک ب ان پ پاریبا در فاصله سال های دو هزار و دو تا دو هزار و دوازده بدون در نظر گرفتن تحریم های آمریکا برضد برخی از کشورها از جمله ایران، کوبا و سودان، با این کشورها معامله کرده است.

برخی مقامات بلند پایه فرانسه هشدار داده اند که ممکن است اختلاف میان بانک ب ان پ پاریبا و دولت آمریکا پیامدهای منفی بر پیمان تجارت آزاد میان آمریکا و اتحادیه اروپا داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار