دنیل ریکاردو راننده تیم ردبول عنوان کرد رانندگان حاضر در رقابت‌ها مخالف تصمیم استارت ایستاده بعد از خارج‌شدن اتومبیل ایمنی از پیست هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران طبق قانون جدید، در صورتی که اتومبیل ایمنی در پیست به هر دلیلی حضور داشته باشد، بعد از خارج‌شدن آن از محدوده پیست، به جای استارت حرکت، رانندگان باید اتومبیل‌های خود را به ترتیب رده‌های بدست آمده بعد از استارت ایستاده در خط استارت/فینیش رقابت را باری دیگر آغاز کنند. این تصمیم قرار است از سال آینده در رقابت‌های فرمول‌یک اجرایی شود.

ریکاردو گفت: آن‌طور که من می‌دانم، بسیاری از رانندگان مخالف این تصمیم هستند. درباره این مسئله دوست دارم رانندگان باتجربه بیشتر صحبت کنند. من قبلا هم گفتم که به نظر من این بهترین تصمیم نیست. باید ببینیم بقیه در این‌باره چه نظری دارند.

ریکاردو باور دارد این قانون جدید نه تنها عادلانه نیست، بلکه ایمنی استارت را هم پایین می‌آورد.

او افزود: خیلی دوست ندارم در این مورد حرف بزنم، اما فکر کنید که ۲۰ ثانیه از رقبای خود جلوتر هستید و به یکباره اتومبیل ایمنی به پیست بیاید. آن وقت است که دیگر چنین آوانتاژی ندارید. در این زمان رقابتی که برد آن برای شما حتمی بود، می‌تواند به یک کابوس مبدل شود.

در چنین زمانی راننده اول دیگر آوانتاژ دورهای قبل را ندارد. بعد از آن، در استارت هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. تا پیچ اول راننده نخست ممکن است تا رده چهارم هم سقوط کند که این به هیچ عنوان خوب نیست. این برای راننده اول وضعیت بسیار بدی است.
برچسب ها: ریکاردو ، راننده ، رقابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار