استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات برای تشکیل حلقه‌های اجتماعی مجازی از پژوهشگران کشور موجب هم افزایی در امور پژوهشی می‌شود.

دکتر سیروس علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با  اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،  اظهار داشت: بسیاری از نهاد‌های مختلف جهانی و اینترنتی با اهداف گوناگون که مهمترین آن تجاری، تبلیغاتی، امنیتی و استراتژیک است اقدام به راه اندازی شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند یا در صدد خرید مهمترین شبکه‌های اجتماعی دنیا هستند.

وی استفاده مناسب از شبکه‌های اجتماعی و سوق دادن کاربران ایرانی به استفاده از شبکه‌های مجازی داخل کشور را امری ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و گفت: استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات به منظور هم افزایی و تسهیل ارتباطات بین پژوهشگران از اهداف مهمی است که پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران آن را  دنبال می‌کند.

وی به شبکه اجتماعی "انجمن" که جهت اجتماع نخبگان جامعه محققان و نوآوران راه اندازی شده اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: غنی سازی محتوای علمی کشور با ایجاد امکان ثبت نظرات و علایق پژوهشگران در مورد منابع علمی موجود در سامانه‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات در ایران و ایجاد فضایی مناسب جهت آینده پژوهی و آینده نگاری در حوزه پژوهش کشور با در نظر گرفتن سیاست‌های کلان کشور در این حوزه از جمله اهداف اصلی این شبکه اجتماعی است.


انتهای پیام/

برچسب ها: اینترنت ، تجارت ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.