وزیر امور خارجه انگلیس امروز در یک تماس تلفنی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اوضاع فلسطین و پرونده هسته ای ایران را بررسی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النشره:وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد ویلیام هیگ وزیر امور خارجه این کشور در یک تماس تلفنی با "آویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی آخرین تحولات خاورمیانه و پرونده هسته ای ایران را بررسی کردند.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد:هیگ با لیبرمن برسر اهمیت همکاری میان فلسطین و اسراییل و همچنین تلاش برای پرهیز از قربانی شدن شمار بیشتری از افراد پس از حوادث سرزمین های اشغالی به توافق رسیدند.

اما درباره پرونده هسته ای ایران، ویلیام هیگ در گفتگو با لیبرمن تاکید کرد:«انگلیس بطور کلی به دستیابی به یک توافق نهایی با ایران که مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای این کشور را تضمین و همه نگرانی های بین المللی را از بین ببرد، پایبند خواهد بود».

وی گفت:«محقق شدن این موضوع باید از تعهد ایران به "واقع نگری" درباره اقدامات این کشور درباره رفع نگرانی جامعه جهانی درباره برنامه هسته ای خود آغاز شود و انگلیس هیچ توافقی که تضمین کننده عدم دستیابی ایران به سلاح هست های شود نمی پذیرد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار