رئيس جمهور اوکراين برای آتش بس اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛  "پترو پوروشنکو" رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه به "جو بایدن"معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در صورتی که شرایط مورد نظر محقق شود، کیف برای آتش بس آمادگی دارد.

در عین حال در خبری دیگر، والری هلتی، وزیر دفاع جدید اوکراین در حضور اعضای پارلمان این کشور وعده داده است که ارتش کریمه را بازپس خواهد گرفت و یکپارچگی را به اوکراین بازخواهند گرداند.
 
والری هلتی که به تازگی از سوی پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین به عنوان وزیر دفاع دولت جدید این کشور به پارلمان معرفی و رای اعتماد گرفته است، روز پنجشنبه (سوم ژوئیه - ۱۲ تیر) در حالی که سخنانش با کف زدن نمایندگان پارلمان همراه شده بود گفت: "در سواستوپول رژه پیروزی برپا خواهیم کرد."
 
همزمان در شرق اوکراین نیروهای نظامی دولت در حال نبرد با جدایی طلبان هوادار روسیه هستند.
 
در همین حال، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوآ اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در جلسه‌ای تلفنی با ولادیمیر پوتین، از رئیس جمهوری روسیه خواسته‌اند با استفاده از نفوذش بر مخالفان در شهرهای دونتسک و لوهانسک، به کاهش خشونت‌ها در شرق اوکراین کمک کند.
 
پوتین هم متقابلا گفته که از افزایش تعداد کشته شدگان در جریان درگیری‌ها میان جدایی‌طلبان و نیروهای دولتی و همچنین افزایش تعداد پناهجویانی که از شرق اوکراین وارد روسیه می‌شوند "بسیار نگران است".
 
سه رهبر اروپایی در این کنفرانس تلفنی تاکید کرده‌اند که سازمان امنیت و همکاری اروپا (او.اس.سی.ای) باید نقش فعال‌تری در خاتمه دادن به بحران اوکراین بازی کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار