پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه موافقت نمایندگان پارلمان این کشور را برای تغییرات در سطح فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و وزارت دفاع به دست آورد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز؛ پارلمان اوکراین بعد از اظهارات پوروشنکو، ژنرال والری هِلِتی را به عنوان وزیر دفاع جدید این کشور تایید کرد. پوروشنکو در سخنان خود، هلتی را فردی معرفی کرد که «برای بازگردان توانایی نظامی نیروهای مسلح ما شب و روز تلاش خواهد کرد.»
پوروشنکو که در بخش هایی از سخنرانی در پارلمان، مشت خود را روی میز می کوبید گفت اوکراین برای دفاع از تمامیت خود به یک ارتش قوی و اصلاح شده نیاز دارد.
وی گفت هلتی که جایگزین میخایلو کووال کفیل وزارت دفاع خواهد شد با انجام برخی اصلاحات، ارتشی را ایجاد می کند که از اوکراین در برابر هر تهاجمی دفاع کند.
ژنرال ویکتور موژنکو نیز که به عنوان رئیس جدید ستاد مشترک ارتش اوکراین انتخاب شد تا قبل از این یکی از مقامات ارشد عملیات ضد تروریستی ارتش در شرق اوکراین به شمار می رفت.
به رغم حمایت پارلمان از تغییرات در وزارت دفاع، بحث درباره واگذاری امور و اختیارات بیشتر به مناطق مختلف این کشور که یکی از بخش های مهم طرح صلح پیشنهادی رئیس جمهور است با مشکل مواجه شد و یکی از شرکای ائتلافی دولت وی با این طرح مخالفت کرد.
پوروشنکو گفت طرح واگذاری اختیارات بیشتر به مناطق این کشور به منزله ای «واکسنی قوی» در برابر ایده فدرالیسم است که روس گراهای شرق این کشور از ‌آن حمایت می کنند.
 ولی حزب «سرزمین پدری» به عنوان یکی از شرکای ائتلافی پوروشنکو که وی به حمایت آن نیاز دارد، از این طرح انتقاد کرد. بحث بیشتر درباره این طرح به زمان دیگری موکول شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار