چرا کودکان نسل جدید چاق هستند؟!

چاقی در کودکان می‌تواند از عوامل کم تحرکی و فعالیت‌های بدنی یا ریشه در هورمون و ژنتیک آنها داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ چاقی و افزایش وزن که علت عمده‌ی آن کم تحرکی و ورزش ناکافی می‌باشد در کودکان نیز افزایش پیدا کرده و مشهود است.

البته ممکن است چاقی در کودکان عوامل متفاوتی داشته و یکی از علل‌ها ژنتیکی و هورمونی می‌باشد که والدین هم به ندرت برای برررسی علت چاقی کودک به پزشک مراجعه می‌کنند.
ارتباط میان والدین چاق و کودکان چاق احتمالاً انعکاسی از شیوه‌ی نادرست تغذیه و فرهنگ فعالیت در جامعه است.

تصور عموم بر این است که کم تحرکی سبب کاهش اشتها می‌شود اما این موضوع خلاف واقعیت سیر می‌کند.

همچنین ارتباطی نزدیکی بین میزان چاقی کودکان و تماشای تلویزیون وجود دارد که می تواند یکی از راه‌حل این موضوع دور کردن محل تلویزیون از اتاق خواب این کودک است، به علاوه می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب برای پر کردن وقت کودک ساعات تماشای تلویزیون آنها را کاهش داد.

گاه چاقی در کودکان مبتلا به بیماری بروز می‌کند.

اگر کودک، چاقی را همراه با علائمی چون کوتاهی قد نسبت به سن، خشکی پوست، بی‌طاقتی در برابر سرما، یبوست، زود خسته شدن، پرخوری همراه با پر نوشی، جوش و موهای زائد صورت، افزایش چربی در ناحیه گردن و شکم و نه بازو و ساق، ضربه به سر یا ستون مهره‌ها و عفونت دیده شد، والدین باید درصدد پیگیری علل آن برآیند.

روش‌های متفاوتی برای درمان چاقی وجود دارد، از مصرف داروهای مختلف گرفته تا جراحی. اما درمان اولیه و انتخابی برای افراد دچار اضافه وزن و بیماران چاق، ترکیبی از رژیم غذایی، ورزش و تغییر در رفتارهای روزمره است.

شایان ذکر است که حتی مصرف دارو بدون رعایت رژیم غذایی کنترل شده و ورزش بی‌نتیجه خواهد بود.

همچنین می‌توان میزان دریافت انرژی را کاهش داد و سوخت و ساز بدن را افزایش داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: چاقی ، کودکان ، نسل جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار