روستا گفت: مهمترین نقش سازمان های نظام مهندسی اصولی سازی و پایداری ابنیه و ساختمان های جدید و جلوگیری از فرسوده سازی است.

 مجید روستا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  در خصوص ضرورت انعقاد  تفاهنامه همکاری با سازمان نظام مهندسی کشور  در نوسازی بافت های فرسوده ،گفت: تفاهم نامه ها مهمترین اقدام برای بهبود هم افزایی عملکردها هستند، سازمان نظام مهندسی به دلیل نقشی که در نظارت و کنترل هایی که می تواند در ارتباط با رعایت آیین نامه ها و ضوابط ساختمانی داشته باشد نقش بسیار عمده و اساسی دارد .

وی  در ادامه افزود: مهمترین نقش سازمان های نظام مهندسی اصولی سازی و پایداری ابنیه و ساختمان های جدید و جلوگیری از فرسوده سازی است.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه علاوه بر سازمان نظام مهندسی  تفاهم نامه های همکاری مشترک  با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، وزارت کشور وچند شرکت دیگر منعقد شده است افزود: (سازمان شهرداری و دهیاری کشور)، سازمان بهزیستی کل کشور ، معاونت اجتماعی ناجا ،انجمن مددکاری کشور ، مرکز مطالعات زنان  و سازمان بسیج  تفاهم نامه های مبادله شده است .

روستا درادامه یادآورشد: هدف از انعقاد این تفاهم نامه های توجه به عرصه های غیر کالبدی در کنار اقدامات کالبدی است .

وی در ادامه تاکید شد: در حال حاضر سقف تسهیلات وام نوسازی و بهسازی به سی میلیون تومان افزایش یافته است .   

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه ؛ بحث اصلی نوسازی و بهسازی صرفا وام نیست و نباید فقط ابزار های تسهیلات دولتی را مد نظر قرار داد، افزود:استفاده از مکانیزم ها و ابزارهای  متنوع مالی و تشوبقی ضرورت دارد که در طرح  بازنگری جامع مسکن بر  محوریت مورد نظر قرار گرفته که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد گردید .

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، نوسازی ، فرسوده ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار