سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر، گفت: 14 درصد گوشت استان آذربایجان شرقی را شهرستان اهر تأمین می کند.

احمدی فر، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: در خود شهرستان اهر بیش از یک میلیون و 100 واحد دامی اعم از سبک و سنگین وجود دارد که اگر دام عشایر کوچ روی استان آذربایجان شرقی و استان اردبیل را نیز اضافه کنیم از این رقم بیشتر می شود.

وی، با اشاره به میدان دواب دام شهرستان اهر، گفت: میدان دواب شهرستان اهر در سطح کشور بی نظیر است و در تمام روزهای سال فعال است و فقط در روز عاشورا تعطیل می شود و برای خرید دام زنده از این میدان از استان ها و شهرستان های مختلف کشور و حتی از کشورهای خارج از جمله اربیل عراق و آذربایجان نیز می ایند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر، ساماندهی میدان دواب شهرستان اهر را ضروری دانست و افزود: در استان قم بیش از شهرستان اهر واحد دامی وجود ندارد ولی میدان دواب استان قم در قیمت دام و گوشت کشور تأثیرگذار است.

احمدی فر، گفت: اگر میدان فعلی دواب شهرستان اهر ساماندهی شود و در محل جدید خود احداث شود بیش از این زمینه ایجاد امکانات و صنایع جانبی و همچنین ایجاد اشتغال فراهم خواهد شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر، افزود: نباید دام از شهرستان اهر به صورت زنده خارج شود و خام فروشی شود بلکه باید با احداث کشتارگاه صنعتی و صنایع جانبی و بسته بندی، امکان عرضه محصولات تولیدی دام به صورت گوشت و سایر فرآورده های دامی فراهم شود.

احمدی فر، خاطر نشان کرد برای ساماندهی میدان دواب شهرستان اهر و احداث آن در محل جدید، فرمانداری، مدیریت جهادکشاورزی، شهرداری، بهداشت و درمان، امور صنفی و سایر ادارات ذیربط در کنار چوبداران میدان دواب شهرستان اهر هستند.
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: گوشت ، تأمین ، اهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.