تیم ملی والیبال کشورمان تا پایان هفته ششم رقابت های لیگ جهانی والیبال با کسب 19 امتیاز جایگاه صدر جدول رده بندی گروه A مسابقات لیگ جهانی والیبال را به خود اختصاص داده است.

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: شرایط مسابقات امسال نسبت به سال گذشته با تفاوت های زیادی همراه بوده است. بازیکنان از نظر ذهنی با آمادگی بالاتری در بازی های سال 2014 شرکت کردند آن ها می دانستند اگر تعداد بازی ها زیاد است ولی هر کجا که می روند در تهران هم میزبان این کشور خواهند بود.
 
وی تصریح کرد: در سال جاری انتظارات از ملی پوشان بالاتر رفته بود ما سال گذشته مقابل حریفان خود چیزی برای از دست دادن نداشیم ولی امسال بازیکنان از ابتدا کار خود را با استرس آغاز کردند چون آن ها می دانستند که کشورهای مختلف رویشان حساب ویژه ای باز کرده اند این نگرانی در 2 بازی اول مقاقبل ایتالیا مشهود و ملموس بود. ما امسال از طرفی با تغییر سرمربی تیم هم مواجه بودیم همچنین برخی ملی پوشان سال قبل بنا به دلایلی همراهمان نبودند در ابتدای کار هیچ کس نمی دانست که تیم ملی قویتر یا ضعیفتر شده است.
 
سرپرست تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه یادآور شد: نقطه عطف تیم ملی والیبال در لیگ جهانی سال جاری در بازی مقابل برزیل بود آنجا بود که ملی پوشان ایران به خود باوری کامل  رسیدند و متوجه شدند که باخت مقابل ایتالیا اتفاق بوده و قدرت جبران دارند. برد برزیل اعتماد به نفسی به ملی پوشان ایران داد که تا الآن هم ادامه دارد. بازیکنان تیم ملی والیبال کشرمان پخته تر شده اند و با نگاهی خاص و حرفه ای مسابقات را دنبال می کنند، مطمئن هستم اگر ملی پوشان سال گذشته با یکچنین فشاری مواجه می شدند جا می زدند چون این فشار را نپذیرفته بودند.
 
خوش خبر تغییر ایجاد شده در نوع اجرای مسابقات لیگ جهانی در سال جاری را نسبت به گذشته مثبت ارزیابی کرد و افزود: به نظر من عادلانه ترین نوع اجرای لیگ جهانی را امسال شاهد هستیم به طور مثال وقتی ما در جو سالن ایتالیا قرار می گیریم آن ها هم باید به تهران بیایند و مقابل تماشاگران ایرانی بازی کنند.چه بسا که دیدیم امسال همه تیم های بزرگ آمدند و میزبانی ایران را ستودند. در نوع اجرای رقابتهای لیگ جهانی سال گذشته هیچ گونه منطقی نبود ولی امسال دیدیم که برزیل هم مانند ایران مسافت طولانی سائوپائولو تا تهران را به منظور انجام بازی طی کرد.
 
وی تصریح کرد: امسال با وجود آنکه تعداد بازی های برگزار شده زیاد بود و بر فشردگی مسابقات افزود اما عدالت موجود در این رقابتها باعث شد تا ملی پوشان باانگیزه و نشاط بالا کار را دنبال کنند. در گذشته ما اگر در یک تورنمنت 15 الی 16 روزه شرکت می کردیم روزهای پایانی مسابقات جو حاکم بر تیم سنگین می شد ولی الآن این طور نیست و تمرکز بازیکنان روی رقابتها بیشتر شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار