مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا گفت ایران به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سوخت هسته‌ای برای راکتورهای اتمی خود است، امری که پذیرشش از سوی 1+5 بعید است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از المانیتور،"رابرت اینهورن"، مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا نیز در مصاحبه با روزنامه المانیتور در خصوص مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5گفت: "فکر می‌کنم مذاکرات بسیار دشوار باشد مگر اینکه ایرانی‌ها واقعا آماده تغییر رویکرد خود باشند"

وی در ادامه گفت: "مسئله فقط از بین بردن اختلاف‌ها و یافتن راه میانه برای طرفین نیست. ایران می‌خواهد دارای ظرفیت تولید سوخت برای راکتورهای انرژی هسته‌ای خود باشد و  قدرت‌های جهانی معتقدند که این امر به ایران امکان دستیابی به ظرفیتی را می‌دهد کهپذیرفتنی نیست.در عوض، پیشنهاد آنها به ایران این است که ظرفیت تامین سوخت برای تعداد اندکی از راکتورهای تحقیقاتی را داشته باشد.»

وی افزود: "ایران ماه‌ها فرصت داشت برای افکار عمومی خود توضیح دهد که امتیاز‌ آمریکا درباره غنی‌سازی بسیار مهم است و ایران می‌تواند برنامه هسته‌ای توانمندی به همراه ظرفیت‌های غنی‌سازی متوسط داشته باشد. اما ایران در عوض در افکار عمومی تمایل خود برای داشتن ظرفیت تولید سوخت برای راکتورهای هسته‌ای را تبلیغ کرد. نمی‌دانم آیا آنها امکان تغییر این موضوع را دارند یا خیر. اگر این امکان را نداشته باشند، توافقی صورت نمی‌گیرد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار