کرمان/

متوسط دارایی های وقفی در کشور 5 درصد است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متوسط دارایی های وقفی در کشور 5 درصد است ، تأکید کرد: باید سعی کنیم منابع اوقاف را به سمت اقتصادی پویا حرکت دهیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ،محمدرضا پور ابراهیمی با حضور در دفتر مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با وی دیدار و گفتگو کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری در موقوفات کرمان گفت: متأسفانه آنچه که ما در فرهنگ وقف بر اقتصاد کشور ، طی سالهای گذشته شاهد آن بوده ایم ، استفاده ی بهینه نکردن از دارایی های وقفی در اقتصاد کشور بوده است.

پورابراهیمی افزود: با توجه به ظرفیت های استان ، لزوم توجه بخش خصوصی در سرمایه گذاری موقوفات باید نقش پر رنگ تری به خود گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز گفت: طی 8 سال گذشته اوقاف گام های بزرگی را در احیاء ، حفظ ،توسعه و عمران اراضی موقوفات برداشته است.

حجت الاسلام قاسمی زاده ، عمده فعالیت های سرمایه گذاری موقوفات را در بخش کشاورزی اراضی وقفی دانست و افزود: در حال حاضر بیش از هزار و 300 هکتار از باغ های پسته در استان توسط بنیاد عمران و توسعه موقوفات اداره می شود که با توجه به خشکسالی های اخیر در منطقه تعداد 7 حلقه چاهبرای آبیاری در این اراضی حفر شده است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بخش اعظم موقوفات استان به دلیل مشاعی بودن و درآمد کم ، برای سرمایه گذاری توجیه اقتصادی ندارند.

حجت الاسلام قاسمی زاده ، احداث تالار بزرگ احسان در شهر کرمان را یکی از مهمترین طرح های سرمایه گذاری اوقاف عنوان و تصریح کرد: این طرح به مساحت 9 هزار و 600 متر مربع توسط بنیاد توسعه و عمران موقوفات در حال اجراست که اعتبارات و هزینه های این طرح از محل پذیره موقوفات استان تأمین می شود.

وی از اختصاص 3 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه عملیات اجرایی آبگرم منطقه سیرچ کرمان خبر داد و یادآور شد: برای تکمیل این طرح اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال نیاز استکه با توجه به اهمیت این موضوع نیاز به همکاری سایر دستگاه ها و ورود بخش خصوص در مشارکت این طرح می باشیم./ب


برچسب ها: دارایی ، وقف ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.