رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: اولین مزرعه پرورش بوقلمون با استفاده از شیوه‌های ارگانیک و عاری از هورمن در سطح کشور راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ فیروز فولادی  در جریان بازدید از این مزرعه پرورش بوقلمون ارگانیک در نیر اظهار داشت: این مجموعه فعالیت خود را با پرورش چهار هزار قطعه بوقلمون شروع کرده و پیش‌بینی می‌کنیم در هر دوره تولید این مجموعه به 20 هزار قطعه افزایش پیدا کند.

وی گفت: این مزرعه پرورش بوقلمون در 25 هزار متر مربع زمین احداث شده و سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی آن 570 میلیون تومان اعتبار هزینه کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نیر اشتغالزایی پنج نفر از ساکنان این شهرستان را در این مجموعه تولیدی یادآور شد و خاطر نشان کرد: این مزرعه برای اولین بار در کشور قادر است بوقلمونی را تولید کند که در پرورش آن از مواد هورمونی استفاده نشده بلکه به شکل ارگانیک پرورش بوقلمون انجام شده که گوشت آن مفید و مؤثر در رفع سکته‌های مغزی، سرطان سینه، پروستات و دچار شدن به بیماری ام.اس است.

فولادی در ادامه افزود:‌ طرح پرورش ماهیان سردابی ساوالان نیر نیز با اشتغالزایی 10 نفر فعال شده و در حال تولید است.

وی، ظرفیت سالانه این طرح را پرورش 100 تن آبزی کیفی بیان کرد و ادامه داد: این طرح در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 750 میلیون تومان اجرایی شده که در این طرح ماهیان قزل‌آلا با استفاده از سیستم مدار بسته مجهز به سیستم هوادهی پرورش می‌یابند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: نیر ، مزرعه ، پرورش ، بوقلمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.