همایش ملی ادبیات و زبان شناسی، نیمه پاییز امسال در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ دبیر همایش ملی ادبیات و زبان شناسی با بیان این مطلب افزود: دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند پس از برگزاری موفق همایش نقد و بررسی زندگی و آثار حکیم نزاری قهستانی در بهار امسال، دومین همایش خود را نیمه پاییز برگزار می کند.

کتایون زارعی طوسی گفت: همایش ملی ادبیات و زبان شناسی 30 مهر ماه و اول آبان ماه سال جاری با محوریت گروه آموزشی زبان و همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی و مجموعه دانشکده ادبیات و علوم انسانی با حضور استادان، پژوهشگران و محققان زبان شناسی از سراسر کشور در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

وی ادبیات، زبان و هویت، فرهنگ، رسانه، جنسیت و حافظه، پیشینه نظریات زبانشناسی و مطالعات ادبی، پیشینه مطالعات زبانی و ادبی نزد ایرانیان و مسلمانان، ادبیات و جهانی شدن، ادبیات و روایت شناسی، سبک شناسی، کاربردشناسی، معناشناسی و مطالعات میان رشته ای، نشانه شناسی، نقد ادبی و سبک شناسی متون ادبی را از جمله محورهای این همایش اعلام کرد.

دبیر همایش ملی ادبیات و زبان شناسی همچنین یادآور شد: فلسفه ادبیات و زبان شناسی، فن شناسی ادبی، مکتب های نوین زبانشناسی و ادبیات، واژه شناسی ادبی و سایر موضوعات مرتبط از دیگر محورهای همایش ملی ادبیات و زبان شناسی به شمار می روند.

دبیر این همایش کتایون زارعی طوسی و دبیر اجرایی آن جلیل اله فاروقی اعضای هیئت علمی گروه زبان شناسی دانشگاه بیرجند هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.