بهاي نفت در بازار معاملات آسيا امروز پنجشنبه همزمان با انتشار گزارش هايي درباره احتمال آغاز صادرات نفت خام ليبي و کاهش نگراني ها درباره بحران امنيتي در عراق ، با کاهش همراه بود .

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور ، هر بشکه نفت خام پايه بورس نيويورک براي تحويل در ماه اوت ، با چهل و هفت سنت کاهش به يکصد و چهار دلار و يک سنت رسيد . اين در حاليست که بهاي نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه اوت نيز در پايان معاملات صبح امروز ،  با سي و سه سنت کاهش ، بشکه اي يکصد و ده دلار و نود و يک سنت داد و ستد شد .  
در پي انتشار گزارش هايي به نقل از مقامات ليبي مبني بر بازپس گيري کنترل پايانه هاي صادرات نفت به دست نيروهاي دولتي اين کشور ، بهاي نفت برنت در لندن ديروز بيش از يک دلار کاهش يافت .  
سانجيو گوپتا تحليلگر نفتي اعلام کرد : « بهاي نفت خام به علت آرامش نسبي در اوضاع عراق و گزارش هاي دريافتي از ليبي که هر دو موجب افزايش عرضه در بازارهاي جهاني نفت مي شود ، کاهش يافته است . »  
وي افزود : «  بازگشايي دو پايانه صادرات نفتي ليبي ، روزانه پانصد هزار بشکه نفت خام به بازار انرژي جهان تزريق خواهد کرد . »‌
تحليلگران همچنين مي گويند نگراني ها درباره احتمال اختلال عرضه به علت بحران امنيتي در عراق به نحو قابل ملاحظه اي کاهش يافته است .  
انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، خام ، بازار ، معامله ، احتمال ، لندن ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار