مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر گفت: این شرکت به لحاظ وجود بسترهای تولید، توزیع وانتقال در شبکه برق، رتبه نخست تبادل انرژی بین شبکه ای را در کشور به خود اختصاص داده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، کردی افزود: سال گذشته نیروگاه شازند با تولید 7.8 میلیارد کیلو وات ساعت و نیروگاه همدان نیز با سه میلیارد کیلووات ساعت برق، نقشی به سزا در پایداری شبکه برق کشور ایفا کردند.
وی گفت : هم اینک نیروگاههای شازند،همدان و درود با تولید سالانه 10 میلیارد کیلووات ساعت برق یکی از بزرگترین تامین کنندگان شبکه برق کشور هستند.

وی افزود : به طور میانگین سالانه 240 میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور مصرف می شود که سهم استان مرکزی 7.2 میلیارد کیلووات ساعت است.

کردی گفت: پارسال از مجموع برق تولیدی نیروگاههای حوزه برق باختر، بیش از 7.2 میلیارد کیلووات ساعت تحویل شبکه استان مرکزی شد.
مدیرعامل برق منطقه ای باختر بیان کرد: تولید، توزیع و انتقال از اهداف اصلی این شرکت است و ایجاد زیر ساختهای لازم به ویژه در بخش تولید و توزیع و ایجاد پستها از برنامه های این شرکت است.

وی افزود : میانگین مصرف انرژِی در صنعت کشور 33 درصد است که سهم استان مرکزی به دلیل بهره مندی از سه هزار واحد صنعتی به 63 درصد می رسد.

کردی افزود: هم اینک در ایران بیش از 90 درصد انرژی مورد نیاز بر پایه سوختهای فسیلی تامین می شود که سهم نیروگاههای برق آبی و حرارتی 21.4 میلیارد کیلو وات ساعت است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.