اين کهکشان مارپيچي برادر دوقلوي راه شيری خودمان است که درحال خوردن يک کهکشان کوچکتر است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ ستاره شناسان در حال مطالعه روی عادت‌های غذايی کهکشان ها هستند تا دريابند اين اجرام چگونه رشد می‌کنند.

اگر تلسکوپ خود را در حوالی صورت‌های فلکی شیر (اسد) و سنبله تنظیم کنید، می‌توانید نگاهی اجمالی به این کهکشان غول پیکر بیاندازید. کهکشان چتر که یک مارپیچی برادر دوقلوی راه شیری خودمان است و درحال خوردن یک کهکشان کوچکتر است.

زمانی که ستاره شناسان در دهه 1950 این کهکشان را کشف کردند او را به عنوان یک کهکشان کوتوله می شناختند. اما تحقیقات جدید پیشنهاد کرده است که این کهکشان سایبان مانند از خرده پس مانده های غذایش به این شکل در آمده است.

ستاره شناسان نشان داده‌اند راه شیری ما نیز با به دام انداختن ستاره‌های یک کهکشان کوچک دیگر به آرامی چاق شده است. آنها جریانی از خرده ستارگان را اطراف کهکشان صورت فلکی قوس یافته‌اند که راه شیری را فرا گرفته است.

دانشمندان در سال 2010 نگاه جامع تر به 8 کهکشان مارپیچی از جمله کهکشان چتر، مشاهده کردند که 6 تای آنها نشانه‌های ادغام شدن را دارند.

کارولین فستر سرپرست تیم تحقیقاتی کهکشان چتر می‌گوید: با وجود تکنولوژی‌های جدید، ما توانستیم میزان حرکت ستارگان خیلی دور و کم نور را اندازه گیری کنیم. این به ما اجازه می دهد نظام گذشته‌ی آنها را شبیه سازی کرده و شاید به گذشته‌ی خودمان پی ببریم.


انتهای پیام/



برچسب ها: کهکشان ، راه شیری ، ستاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار