مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی . صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : هنرمندان و صنعتگران کرمانشاهی در سالهای اخیر موفق به دریافت 8 نشان درجه هنری در حوزه صنایع دستی شده اند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛نصرت اله سپهر معاون صنایع دستی گفت  :با توجه به اینکه حمایت از صنعتگران و هنرمندان و ارتقاء آنان یکی از اهداف مهم سازمان است ،شناسایی توان علمی و عملی و اعطای نشان درجه هنری که معادل با سطوح تحصیلی ، یکی از اهداف سازمان میراث فرهنگی . صنایع دستی و گردشگری است که در سالهای اخیر تعداد 8 نفر از هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی در رشته های تذهیب . منبت . معرق . زیورآلات سنتی . گلیم بافی موفق به اخذ درجه هنری گردیده اند .

وی افزود: کمک به صنعتگران و هنرمندان و تولید کنندگان در زمینه ارتقاء سطح توان علمی و عملی نه تنها باعث پایداری اشتغال و بهبود شرایط تولید صنایع دستی می گردد بلکه به بالا بردن سطح کیفیت محصولات تولیدی و همچنین فروش بالاتر و جذب مخاطبان بیشتر در حوزه صنایع دستی کمک شایانی می کند .

سپهر گفت : کلیه هنرمندان و صنعتگران خلاق و ماهر می توانند برای دریافت این نشان و درجه ملی با ارائه درخواست به معاونت صنایع دستی اقدام نمایند و پس از ارسال مدارک توسط معاونت صنایع دستی به پژوهشگاه هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی . صنایع دستی و گردشگری بررسی صلاحیت علمی و عملی افراد در صورت دارا بودن شرایط لازم در جه هنری به واجدین شرایط اعطا می شود./س

 


برچسب ها: کرمانشاه ، درجه ، هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.