پيام‌هایی که در ابتداي نصب برنامه‌هاي مختلف نمايش داده مي‌شوند، از شما اجازه کارهاي مختلفي را مي‌خواهند و بايد دقت کنيد که تصميم درستي را در قبال اين سوالات بگيريد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، همه کسانی که از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنند هر از چندگاهی نرم‌افزارهایی را بروی دستگاه خود نصب می‌کنند.

این نرم‌افزارها هنگام نصب از شما سوالاتی را مبنی بر اجازه دسترسی به قسمت‌های مختلف دستگاه شما می‌پرسد که می‌توان گفت اکثراً به این سوالات توجهی نمی‌کنیم و بدون اطلاع از ادامه ماجرا فقط به سرعت گزینه تایید را انتخاب می‌کنیم.

در اين هفته قصد داريم به پيام‌هايي بپردازيم که هنگام نصب برنامه‌هاي مختلف روي گوشي‌هايي آندرويد ظاهر مي‌شوند که ممکن است شما به راحتي از کنار آ‌ن‌ها عبور کنيد.

در واقع اين پيام‌ها که در ابتداي نصب برنامه‌هاي مختلف نمايش داده مي‌شوند، از شما اجازه کارهاي مختلفي را مي‌خواهند و بايد دقت کنيد که تصميم درستي را در قبال اين سوالات بگيريد.

پيام‌هاي اندرويد هنگام نصب نرم افزاراما در برخورد با این پیام‌ها چه کاری باید انجام داد؟

System tools — automatically start at boot اگر به اين پيام جواب مثبت دهيد برنامه مورد نظر در زمان روشن شدن دستگاه به طور خودکار اجرا مي‌شود و معمولا براي برنامه‌هاي بسيار ضروري همچون شماره‌گيرها اين‌چنين اجازه‌اي ضروري است اما بايد دقت کنيد که به برنامه‌هاي غير ضروري اين اجازه را ندهيد چون با اجراي اين برنامه‌ها به طور خودکار، توان پردازشگر، حافظه اصلي و باتري گوشي گرفته مي‌شود و يا حتي ممکن است برنامه‌هايي که نياز به اتصال اينترنت دارند اجرا شوند و براي شما هزينه ناخواسته‌اي را به دنبال داشته باشند.



Services that cost you money — make phone calls اين پيام از شما اجازه شماره‌گيري و برقراري تماس را براي برنامه مي‌خواهد. برنامه‌هايي همچون شماره گيرها، Google Voice ، دفترچه تلفن ها و ... به اين اجازه نياز دارند. دقت کنيد که اين مورد براي شما هزينه دربر خواهد داشت پس بهتر است به اين پيام و برنامه موردنظر دقت کنيد.



Services that cost you money — send SMS or MMS اين پيام نيز اجازه ارسال پيامک يا پيام چندرسانه اي را از شما مي‌خواهد. برنامه هايي که اين پيام را قبل از نصب نمايش مي‌دهند عبارتند از برنامه هاي مديريت و ارسال پيام کوتاه، ويرايش و ارسال تصاوير ، برنامه هاي بانکي و برنامه هاي به اشتراک گذاري تصاوير و برنامه‌هايي که خاصيت اجتماعي دارند.



Phone calls — read phone state and identity برنامه هايي که اين اجازه را طلب مي کنند، هنگامي که گوشي شما قصد زنگ خوردن دارد صداي گوشي را به برنامه تلفن اختصاص مي‌دهند يا در حين بازي کردن بازي را متوقف مي‌کنند اما شما به برنامه اين اجازه را نيز مي دهيد که مشخصات IMEI گوشي شما را خوانده و به سرور دلخواه انتقال دهد.

بعضي برنامه ها نيز براي آمارگرفتن از مخاطبان خود از اين برنامه استفاده مي کنند که به نظر بي خطر مي آيد اما غير قانوني مي باشد پس مراقب اين پيام باشيد چون ممکن است از اين طريق از اطلاعات شما سوء استفاده کنند.


منبع: خراسان
برچسب ها: اندروید ، نرم افزار ، پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار