بازی های مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2014 برزیل با حضور 8 تیم از جمعه شب 13 تیر آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، پس از مشخص شدن چهره 8 تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برزیل، این تیم ها از جمعه شب 13 تیر به وقت ابران به مصاف یکدیگر می روند.

از نکات قابل توجه مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی، صعود تیم های اول گروه های هشت گانه به مرحله بعد و حذف تیم های دوم است. نکته دیگر اینکه هر 8 گروه جام جهانی در این مرحله یک نماینده دارند.

**خروس های آبی به دنبال انتقام گیری از ژرمن ها

نخستین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی برزیل بین تیم های فرانسه و آلمان روز جمعه 13 تیر ساعت 20:30 به وقت ایران در شهر ریودوژانیرو و در ورزشگاه مارکانا برگزار می شود.

این بازی حساس ترین دیدار این مرحله است چرا که یکی از مدعیان قهرمانی حذف خواهد شد.

تقابل 2 تیمی که سابقه قهرمانی در جام جهانی را داشته اند از هر نظر می تواند جذاب باشد اما یکی از نکات جالب این بازی می تواند تلاش فرانسوی ها برای انتقام گرفتن از آلمان برای باخت مقابل آنها در جام جهانی 1982 باشد.

دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه بیان کرده که بازیکنان فرانسه در سال 1982 متولد شدند که قصد انتقام گرفتن از آلمان را داشته باشند.

در جام جهانی 1982 اسپانیا، در یکی از بازی های نیمه نهایی این 2 تیم به مصاف یکدیگر رفتند که ژرمن ها در ضربات پنالتی پیروز شدند و به فینال راه یافتند.

بسیاری از فرانسوی ها معتقدند که حرکت خشن هارولد شوماخر دروازه بان آلمان منجر به شکسته شدن 2 دندان پاتریک باتیستون بازیکن فرانسه شد که باید با کارت قرمز داور مواجه می شد.

جالب اینکه در دور بعدی جام جهانی که در کشور مکزیک برگزار شد باز هم این 2 تیم در نیمه نهایی به یکدیگر رسیدند و آلمان باز هم با شکست دادن 2 بر صفر فرانسه به فینال رسید اما در بازی پایانی مقابل یاران مارادونا مغلوب شد.

**جدال 2 تیم از قاره آمریکا

بازی 2 تیم فوتبال برزیل و کلمبیا در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بامداد شنبه 14 تیر ساعت 30 دقیقه بامداد به وقت ایران در شهر فورتالزا و در ورزشگاه کاستلائو برگزار می شود.

این 2 تیم آمریکایی بعد از شکست تیم های شیلی و اروگوئه به این مرحله صعود کردند.

باید دید کدام یک از این تیم های آمریکایی با جام جهانی خداحافظی خواهند کرد و آیا این بار برزیل میزبان حذف خواهد شد یا خیر.

**یکی دیگر از اروپایی ها قربانی خواهد شد؟

تیم های ملی فوتبال آرژانتین و بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی روز شنبه ساعت 20:30 به وقت ایران در شهر برازیلیا و در ورزشگاه ناسیونال به مصاف هم می روند.

این 2 تیم با شکست دادن تیم های سوئیس و آمریکا توانستند به این مرحله صعود کنند.

**جدال لاله های نارنجی با پدیده جام جهانی

دیدار 2 تیم ملی فوتبال هلند و کاستاریکا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی در ساعت 30 دقیقه بامداد روز یکشنبه در شهر سالوادور و در ورزشگاه فونته نووا برگزار می شود.

تیم ملی هلند با شکست دادن مکزیک و تیم ملی کاستاریکا با شکست دادن تیم یونان به این مرحله راه یافته اند و حالا باید به مصاف یکدیگر بروند.

گفتنی است برنده دیدار فرانسه - آلمان در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف برنده دیدار برزیل - کلمبیا برود و برنده دیدار تیم های آرژانتین - بلژیک باید در مرحله بعد به مصاف برنده دیدار هلند - کاستاریکا برود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار