فرماندار بجنورد نهادینه شدن فرهنگ بیمه اجتماعی روستایی و عشایر ضرورت عنوان کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمود ثمینی بعد از ظهر امروز در نشست بیمه اجتماعی روستایی و عشایر شهرستان با بیان اینکه فرهنگ بیمه در کشور هنوز نهادینه نشده است اظهار کرد: رسانه‌ها این وظیفه مهم را بر عهده دارند که این موضوع را در جامعه ترویج دهند.

وی با یادآوری اینکه اطلاع‌رسانی در مورد مزایای بیمه روستاییان و عشایر ضروری دارد گفت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر کارکردهای اجتماعی بالایی دارد که آثار مستقیم آن موجب اطمینان خاطر برای خانواده افراد بیمه شده می‌شود.

نماینده عالی دولت در بجنورد افزود: این اطمینان خاطر  به گونه‌ای که در صورت از کارافتادگی، فوت یا بازنشستگی، خانواده از مزایای بیمه بهره‌مند می‌شوند.

وی حضور کارگزاران درروستاها و در دسترس بودن آنان را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: باید مردم به خدمات این نوع از بیمه اعتماد کنند از این رو اعتمادسازی عامل مهم موفقیت در بازاریابی و مشتری‌مداری صنعت بیمه است.

به گفته فرماندار بجنورد روستاییان و عشایر صرفاً با پرداخت120هزارتومان سالانه خود و خانواده خود را بیمه می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: خدماتی که صندوق به روستاییان و عشایر ارائه می‌کند در قبال هزینه ناچیز آن قابل مقایسه نیست و خدمات صندوق خیلی بیشتر از این هزینه آن است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر استان خراسان شمالی هم در این نشست گفت: هم اکنون 260 خانوار و در شهرستان بجنورد41خانواده حقوق بگیر و یک خانواده نیز سرپرست آنان از کارافتاده است که از این صندوق خدمات می‌گیرند.

علی اسدی اظهار کرد: بی‌گمان عشایر و روستاییان به دلیل درآمد پایین و ریسک‌پذیری کار کشاورزی ناشی از خشکسالی، قشر آسیب‌پذیری هستند.

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه عشایر و روستایی نوعی پس‌انداز سرمایه و آینده‌نگری محسوب می‌شود افزود: منابع صندوق آورده روستایی،سهم دولت است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر استان خراسان شمالی با بیان اینکه در گذشته نبود بیمه اجتماعی مشکل و کمبودی جدی برای روستاییان و عشایر بود گفت: با راه اندازی صندوق بیمه برطرف شد و اکنون این قشر نیز همانند ساکنان شهرها می‌توانند از خدمات بیمه اجتماعی مانند بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت بهره‌مند شوند.

وی اهمیت بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را برشمرد و تصریح کرد: این اقدام بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر می‌تواند موجب مهاجرت معکوس روستاییان شود و از این طریق کشاورزی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

 هر زن و مرد روستایی و عشایری که حداقل 65 سال سن و حداقل 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند می‌توانند از مزایای مستمری پیری استفاده کند و حقوقی حداقل معادل دو سوم سطح درآمد انتخاب شده‌ای که در همان سال حق بیمه مربوطه به آن را پرداخت کرده است، دریافت کند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بجنورد ، عشایر ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.