امداد جاده‌ای بايد به صورت يك ساختار يك پارچه تشكيل گردد كه با محوريت وزارت بهداشت اين كار انجام پذيرد؛ چرا كه در اكثر كشورها وزارت بهداشت متولي است.

حسن قاضی زاده هاشمي وزير بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در رابطه با اجرای طرح استديو سلامت گفت: مهمتر از اين مسئله توجه خود مردم به سلامتی است و بايد مردم را نسبت به سلامت بيشتر آگاه كنيم.

وی افزود: حضور ما در مركز كنترل ترافيك راهوار علاوه بر تشكر عمدتا بهره گيری از ظرفيت‌ها و استفاده از فرصت‌هاست برای رساندن نكاتی كه می‌تواند كمك كند تا كمتر بيمار شويم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بيان اينكه رئيس پليس راهوار كشور در اين خصوص اعلام آمادگي كرده است گفت: از راهنمايی‌هايشان بهره مند شديم تا بتوانيم اين طرح را در وزارت بهداشت اجرايی كنيم.

سردار مومنی درادامه گفت: ما در سال 84 و 85 بيست و هشت هزار نفر در كل كشور به دليل تصادفات كشته داشتيم كه در سال جاری اين تعداد به 18 هزار نفر رسيده است.

وی در خصوص دير رسيدن وسايل امدادی نظير آتش نشانی و آمبولانس سر صحنه حادثه گفت: آتش نشانی در جاده ها و همچنين انتقال اجساد جاده متولی واحدی نداشته و اميدواريم با همكاری وزارت بهداشت يك واحد امدادی داشته باشيم تا هم كار آتش نشانی و امداد و نجات و انتقال اجساد را انجام دهد.

رئيس پليس راهوار كشور افزود: امداد جاده‌ای بايد به صورت يك ساختار يك پارچه تشكيل گردد كه با محوريت وزارت بهداشت اين كار انجام پذيرد چرا كه در اكثر كشورها وزارت بهداشت متولی است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: امداد ، مصدوم ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.