هنر و محیط زیست در راستای هم هستند و می توان از همین ظرفیت در حفظ محیط زیست استفاده کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سعید یوسف پور مدیر کل حفاظت محیط زیست چهار محال و بختیاری  در آئین رونمایی از آلبوم موسیقی کنار اظهار داشت: هنر و محیط زیست در راستای هم هستند و می توان از همین ظرفیت در حفظ محیط زیست استفاده کرد.

وي تصریح کرد: بین محیط زیست و هنر می توان اشتراکاتی را پیدا کرد که این دو از یکدیگر جدایی ناپذیر هستند.
 
وی با اشاره به اینکه برای حفظ محیط زیست لازم است فرهنگسازی های گوناگونی صورت گیرد اذعان داشت: هنرمندانی هستند که همواره تلاش خود را می کنند تا با استفاده از هنر خود بین مردم فرهنگسازی لازم در خصوص حفظ محیط زیست را انجام دهند.
 
یوسف پوربا اشاره به اینکه در این استان برای اولین بار یکی از هنرمندان موسیقی ترانه هایی را در خصوص حفظ محیط زیست خوانده است بیان داشت: تفنگ یک نماد بختیاری است اما باید این دید عوض شود که از آن برای شکار های غیر مجاز استفاده نکنند که در این آلبوم به صورت شعر این امر را گوشزد کرده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست چهار محال و بختیاری گفت: همه اقشار جامعه می توانند در حفظ محیط زیست ما را یاری کنند که از فاجعه مخاطرات زیست محیطی جلوگیری به عمل آید.
 
یوسف پوربا بیان اینکه ، هنر یکی از بهترین فرصت ها برای حفظ محیط زیست است اظهار داشت:ما می توانیم برای حفظ محیط زیست از فرصت هنر و تاثیری که بر اقشار جامعه دارد بهترین استفاده را داشته باشیم.
 
وی تاکید کرد: قسمت هایی از این آلبوم موسیقی در خصوص حفاظت از منابع آب، منطقه حفاظت شده تنگ صیاد و... بوده است که همین امر تاثیر بسیاری را در حفظ محیط زیست به همراه دارد.
 
خواننده آلبوم کنار: موسیقی بختیاری ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم آن دارد
 
کارشناس موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خواننده آلبوم کنار گفت: موسیقی بختیاری ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم منطقه را دارد.

وی تصریح کرد: موسیقی بختیاری ریشه در سننن دیرینه این قوم دارد و در این موسیقی بیشتر به آداب و رسوم و فرهنگ بختیاری ها اشاره می کند.

عدنانی دلیل موفقیت های خود را شاگردی در کنار اساتید برجسته دانست و یادآور شد: در حوزه آواز ایرانی شاگردی استاد رضوی سروستانی، محمدرضا شجریان، حمید رضا نوربخش، محمد علی کیانی نژاد را داشته ام.

وی به آواز های بختیاری نیز اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه موسیقی بختیاری از بزرگان ایل، پیرمردان، ریش سفیدان، زنان و نوازدگان نهایت بهره و استفاده را در موسیقی بختیاری نمودم.

وی به آلبوم موسیقی کنار نیز اشاره کرد و یادآور شد: این آلبوم با همکاری استاد مجید درخشان نوازنده، چهره دست تار، آهنگ ساز بزرگ و مطرح کشور روانه بازار شده است.

عدنانی بیان داشت: قسمت هایی از این آلبوم موسیقی در خصوص محیط زیست این استان است که به آن توجه زیادی داشته ام.

وی با اشاره به اینکه منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منابع آب و ... از اهمیت بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: در این آلبوم موسیقی ازمحیط زیست و نحوه حفاظت از آن به صورت شعر اشاره شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آلبوم ، عدنانی ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
بسیار زیبا. درود بر همه دست اندارکاران
آخرین اخبار