فلسطینیان معتقدند رژیم صهیونیستی از مسئله قتل و ربودن نوجوانان صهیونیستی برای پیشبرد اهداف خود بهره برداری می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، روئی روتنبرگ خبرنگار شبکه در تل آویو درباره واکنش مقامات فلسطین و اسراییل به قتل نوجوانان ربوده شده صهیونیستی گفت در پی دفن اجساد این سه نوجوان، کابینه اسراییل شامگاه سه شنبه نشست امنیتی فوق العاده داشت. مقامات تل آویو نیز هدف خود را اولاً یافتن عاملان این کشتار، دوم اعمال فشار بر مراکز و نهادهای حماس در کرانه باختری و سوم، ادامه عملیات نظامی علیه غزه، به عنوان پایگاه حماس اعلام کردند. 
بنیامین نتانیاهو نیز صریحاً اعتقاد خود را درباره حلقه ارتباطی حماس و افرادی در کرانه باختری که به دستورهای این جنبش عمل می کنند، بیان کرد.

نخست وزیر اسراییل در گذشته نیز از فلسطینی ها خواسته بود با حماس همکاری نکنند. این وقایع خود فلسطینی ها را نیز سردرگم کرده است. برخی فلسطینیان معتقدند اسراییل از این فرصت برای پیشبرد اهداف خود بهره برداری کرده است. هنوز روشن نیست که آیا تشکیلات خودگردان فلسطین، توصیه ها را برای فاصله گرفتن از حماس جدی خواهد گرفت یا خیر. 

خبرنگار سی سی تی وی افزود فلسطینیان همچنین درباره اقدامات تلافی جویانه اسراییل نگران هستند، زیرا یک نوجوان فلسطینی اخیراً در یورش شبانه نظامیان اسراییلی به کرانه باختری کشته شد. 

صبح دیروز نیز جسد یک فلسطینی دیگر داخل مناطق جنگلی بیت المقدس پیدا شد. طبق گزارش ها، عده ای به زور این شخص را در شرق قدس سوار خودرو کرده اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار