روزنامه آمریکایی ورلد تریبون نوشت: اردن درحال بکارگیری 3000 نیرو به منظور تأمین امنیت مرزهایش با عراق و سوریه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، روزنامه آمریکایی ورلد تریبون در مطلبی نوشت: اردن که از سوی تروریستهای تکفیری بعثی تهدید گردیده است، طرحی را در دست دارد که طی آن هزاران تن از نیروهای یگان مرزی را به منظور تأمین امنیت مرزهایش با عراق و سوریه بکار گیرد.

این روزنامه در گزارشی که در پایگاه اینترنتی خود امروز منتشر کرده است، از قول برخی مسؤولان اردن نقل کرده است که گفته‌اند: دولت اردن تصمیم گرفته است تا حداقل 3000 تن از نیروهای شبه نظامی ژاندارم را برای این منظور بکار گیرد و بزودی این نیروهای مجهز به سلاح آموزش داده می‌شوند تا مانع ورود شبه نظامیان مسلح شوند.

این روزنامه همچنین گفته است: حسن المجالی وزیر کشور اردن چهارشنبه هفته گذشته به هیئت وزیران اعلام کرده بود که ترویست‌های تکفیری بعثی مرزهای اردن را مورد تهدید قرار می‌دهند و ارتش ونیروهای امنیتی از نزدیک درحال نظارت بر مرزهای اردن با عراق که 181 کیلومتر می‌باشد، هستند.

طبق اعلام این روزنامه، هیئت وزیران اردن با طرح بکارگیری 3 هزار نفر تا سال 2015 موافقت کرده و مسؤولان اردنی گفته اند که هزینه این کار نیز از بودجه موارد اضطراری تأمین خواهد شد.

طبق اعلام این روزنامه، یک دیپلمات اردنی گفته است: دستگاه امنیتی با قبائل صحرانشین در شرق اردن به منظور تقویت امنیت مرزها همکار می‌کند واردن اقدام به مسلح کردن برخی قبائل به منظور مانع شدن از ورود تروریستهای تکفیری بعثی از عراق و سوریه به این کشور کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار