چگونگی بهره مندی از ظرفیت های بازار گردشگری کردستان عراق با ارائه راهکارهای کاربردی در کارگاه آموزشی « تجزیه و تحلیل بازاریابی گردشگری شمال عراق» مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کارگاه آموزشی «تجزیه و تحلیل بازاریابی گردشگری شمال عراق» که با حضور فعالین صنعت گردشگری در بخش خصوصی، دفاتر خدمات مسافرتی و اتحادیه های مربوطه در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار شد؛ طی گزارشی از سوی یکی از شرکت های گردشگری فعال در این حوزه، ظرفیت های گردشگری دو کشور ایران وعراق مورد بررسی قرار گرفت و با اشاره به تشابهات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی راهکارهای علمی و تخصصی بهره مندی از ظرفیت های موجود مطرح شد.
 
تشریح امکانات حمل و نقل، رویکرد و علاقه گردشگران کردستان عراق، تسهیل در صدور روادید، رقابت با کشورهای فعال در این منطقه از جمله ترکیه، تمرکز بر بازاریابی «4P»، تقویت بانک اطلاعاتی، برگزاری تورهای آشناسازی و تلفیقی، تمرکز بر خدمات گردشگری سلامت و نیز چگونگی مبارزه با تبلیغات و برداشت های منفی علیه ایران بخشی از سرفصل های مطرح شده در کارگاه آموزشی «تجزیه و تحلیل بازاریابی گردشگری شمال عراق» به شمار می آید که در ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
گفتنی است در پایان کارگاه مذکور ضمن مطرح شدن کلیه حمایت ها از بخش خصوصی و دولتی، حاضرین جلسه به پرسش و پاسخ پرداختند.
 
لازم به ذکر است مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور نیز با حضور در نیمه دوم کارگاه و ورود به مباحث، بهره گیری از اطلاعات مطرح شده را در روند اجرایی برنامه های ادارات کل معاونت گردشگری الزامی خواند.  
 

انتهای پیام/
   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار