موشکی که گروه تروریستی داعش با استفاده از تصاویر آن جنگ رسانه‌ای به راه انداخته، تنها یک سلاح تبلیغاتی است و هیچ کارایی دیگری ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، یکی از مقامات مبارزه با تروریسم آمریکا موشکی را که گروه تروریستی داعش با استفاده از تصاویر آن جنگ رسانه‌ای به راه انداخته، تنها یک سلاح تبلیغاتی دانسته است که هیچ کارایی دیگری ندارد.


این گروه تروریستی تصاویری از یک موشک را در حالی که در خیابان‌های شهر الرقه در سوریه گردانده می‌شود، منتشر کرده است. گفته می‌شود داعش این موشک را از ارتش آزاد سوریه دریافت و اعلام کرده است به زودی از این‌ سلاح استفاده خواهد کرد.


این در حالی است که به گفته یکی از مقامات مبارزه با تروریسم آمریکا، "این سلاح که به نظر یک موشک کوتاه‌برد می‌آید هیچ کارآیی و عملکردی جز در جنگ تبلیغاتی داعش نخواهد داشت و به هیچ عنوان یک تهدید نظامی محسوب نمی‌شود."


به گفته این مقام آمریکایی، "عراق بیش از ده سال پیش تمام سلاح‌های موشکی خود را تحت نظارت سازمان ملل از بین برده است و بعید به نظر می‌رسد سوریه نیز چنین سلاح‌هایی در اختیار داشته باشد. برای پرتاب اینگونه موشک‌ها افراد متخصص و تجهیزات بسیار ویژه‌ای نیاز است چرا که این سلاح به جای سوخت جامد و پایدار، از سوخت مایع و ناپایدار استفاده می‌کنند. گمان نمی‌کنم این گروه تخصص و تجهیزات استفاده از این سلاح را داشته باشد."




انتهای پیام/
برچسب ها: موشک ، سلاح ، تبلیغات ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار