عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد تل آویو شروط مذاکرات صلح را نقض کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ، نبیل شعث در گفتگو با این شبکه درباره نشست رهبران فلسطینی درباره اوضاع گفت هم اکنون اوضاع دشواری است و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان از مقامات و رهبران فلسطینی خواسته است برای بحث درباره اوضاع گردهم بیایند تا درباره گامهایی که باید در آینده برداشته شود، تصمیم گیری شود.

ما با مرگ غم انگیز سه نوجوان اسرائیلی روبرو هستیم اما در دو هفته گذشته نیروهای اسرائیل در عملیات جستجو برای یافتن این سه نوجوان اسرائیلی ، هفت فلسطینی را کشتند که سه نفر آنها جوان بودند و ششصد نفر را نیز از مناطقی که علی القاعده تحت حاکمیت انحصاری نیروهای امنیتی فلسطینی است ربودند.

 متاسفانه هیچ کسی نمی‌تواند جلوی اسرائیلیها را بگیرد و آنها هر کاری که بخواهند انجام می‌دهند. آنها خانه‌های دو خانواده فلسطینی را که از نظر آنها مظنون بودند، تخریب کردند در حالی که این دو فلسطینی اصلا بازداشت نشده‌اند یا اتهامی علیه آنها وارد نیست. وزرای اسرائیلی از جمله بنت و لیبرمن و دیگران ، فقط خواستار تشدید اشغالگری و ساخت شهرکهای جدید و تخریب شهرها و خانه‌های فلسطینی و بازداشت مردم بدون هیچ اتهامی هستند.

 وزرای اسرائیلی فقط دنبال اقدامات انتقامجویانه هستند. مجازات جمعی که اسرائیلیها علیه فلسطینیان اجرا می کنند، بر خلاف قوانین بین المللی و همه قوانین دیگر و حتی قوانین خود اسرائیل و آمریکاست. 

این سیاستمدار فلسطینی درباره خشم اسرائیل از توافق فتح و حماس برای تشکیل دولت وحدت ملی گفت فتح متحد حماس نیست. فتح با حماس توافق کرد تا این گروه دولت خود را در غزه منحل کند و دولت محمود عباس به عنوان دولتی انتقالی به مدت شش ماه بر سر کار باشد تا در این مدت زمینه انتخابات فراهم شود تا شورای قانونگذاری و رئیس جمهور از طریق رای مردم تعیین شود. بنابراین مسئله اصلا ائتلاف میان فتح و حماس نیست بلکه فرصتی است تا مردم بتوانند از طریق دموکراتیک دولتی را که می خواهند داشته باشند، انتخاب کنند. من فکر نمی کنم این کار هیچ اشکالی داشته باشد و هیچ کسی هم نمی تواند به آن اشکال بگیرد. 

نبیل شعث درباره گفتگوهای صلح با اسرائیل هم گفت مذاکرات به همه علل واقعی و عملی متوقف شده است.

 جان کری وزیر خارجه آمریکا به روشنی اسرائیل را مسئول توقف مذاکرات صلح دانست و تاکید کرد اسرائیل می‌بایست زندانیان فلسطینی را طبق توافق انجام شده آزاد می‌کرد و شهرک سازیها را نیز متوقف یا دست کم به میزان قابل توجهی کاهش می داد. اما اسرائیل به راحتی شروطی را که روند مذاکرات بر اساس آن از سر گرفته شده بود، نقض کرد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، مذاکرات ، صلح ، نقض ، جنبش ، فتح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار