با تلاش های صورت گرفته، تمامی روستاهای استان همدان از نعمت تلفن خانگی برخوردار شده اند .

به گزارش جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران، مجتبی ساکی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان، با بیان این مطلب افزود: استان همدان دارای 573 هزار و 178مشترک با ضریب نفوذ تلفن خانگی بیش از 32 درصد است و خوشبختانه تمامی روستاهای استان از نعمت تلفن خانگی برخوردارند که در این میان به 18 هزار و 850 مشترک روستایی از طریق GSM-WLL خدمات ارائه می‌شود .

ساکی تعداد مشترکان فعال تلفن همراه اپراتورهای استان را نیز بیش از یک میلیون و 360 هزار نفر برشمرد و گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه سطح استان حدود 78 است .

به گفته وی تعداد کل پورت پرسرعت فعال واگذار شده استان بیش از 75 هزار پورت است که از طریق اپراتورها با استفاده از فناوری ADSL و Wimax اینترنت پرسرعت به مردم ارائه می شود. همچنین پهنای باند واگذار شده توسط شرکت زیرساخت به شرکت مخابرات استان و سایر اپراتورها نیز معادل 11 STM 1 میباشد .

ساکی با اشاره به ایجاد و بهره برداری از مرکز داده استان در هفته ارتباطات در کنر 6 مرز داده استانی دیگر اظهار داشت: ایجاد و بهره برداری از این مرکز از جمله اقدامات مهمی بود که می تواند به بهبود روند ارائه خدمات فناوری اطلاعات از جمله سرور مجازی و اختصاصی، میزبانی وب، پست الکترونیکی و ... کمک کند .

وی تعداد روستاهای برخوردار از خدمات ADSL مخابرات را 151 روستا عنوان کرد و گفت: برقراری ارتباط 181 روستا نیز از محل طرح خدمات عام اجباری (USO) در مرحله آزمایش و تحویل قرار دارند .

ساکی با اشاره به اجرای موفق دو طرح تست نفوذ پرتال‌های دستگاه‌های اجرایی و ایجاد و بهره‌برداری از پرتال خدمات الکترونیک شهر الکترونیک استان، ادامه داد: به منظور نظارت بر تعهدات پوششی اپراتورهای تلفن همراه به صورت دوره‌ای تست پوشش شبکه تلفن همراه توسط اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب انجام می گیرد .

به گفته وی سرانه مرسولات پستی استان 7.2 نفر است که تا کنون 65درصد از کدهای پستی موجود در استان نیز بروز رسانی شده اند .

انتهای پیام/
برچسب ها: استان ، همدان ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار