مربی تیم شطرنج اعزامی به ازبکستان گفت: باید از پایه روی مهارت بازیکنان سرمایه‌گذاری کرد مانند والیبال که امروز نتیجه این کار را می‌بیند.

شادی پریدر در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در خصوص عدم حفظ عنوان نایب قهرمانی آسیا در سال گذشته داشت: در هر رشته ورزشی باید از پایه روی نفرات سرمایه‌گذاری کرد و در سنین پایین روی مهارت آنها کار کرد مانند والیبال و بسکتبال که امروز نتیجه این سرمایه‌گذاری قدیمی را می‌توان دید.

مربی تیم شطرنج اعزامی به ازبکستان تصریح کرد: به دلیل مشکلات مالی تعداد نماینده‌های کشور ما در مسابقات ازبکستان فقط 9 نفر بود که این تعداد شرکت‌کننده برای قرارگیری در جدول رده‌بندی بسیار کم است.

وی افزود: وقتی کشور گمنامی مثل مغلوستان با 21 نماینده در رقابت‌ها شرکت کند، قطعا شانس بالایی برای مدال‌آوران و صعود در جدول رده‌بندی دارد. بین نمایندگان ازبکی هم بازیکنان زیر 6 سال حضور داشتند که توانایی رقابت با رده‌های سنی بالاتر از خود را داشتند و این نشان دهنده تمرین و سرمایه‌گذاری مناسب است. در مجموع سطح شطرنج آسیا بسیار پیشرفت کرده است.

پریدر ادامه داد: سال‌های گذشته رده‌های سنی 6 تا 18 سال همزمان برگزار می‌شد ولی امسال بنا به تصویب فدراسیون جهانی مسابقات قهرمانی آسیا به 2 گروه 6 تا 12 و 14 تا 18 سال تفکیک شد که این مسئله به ضرر ما شد، چرا که نفرات مدال‌آور ما در رده‌های سنی 14 تا 18 سال هستند که در ماه‌های آینده رقابت آنها آغاز می‌شود.

مربی تیم شطرنج اعزامی به ازبکستان خاطرنشان کرد: با این بودجه‌ای که در اختیار ما قرار می‌دهند نمی‌توانیم اردو برگزار کنیم. برای حضور قوی در میادین بین‌المللی و آسیایی نیاز به اردوهای هماهنگ و منظم داریم که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه با این مشکلات مواجه هستیم. مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا رده‌های سنی 6 تا 12 سال 31 خرداد لغایت 8 تیر ماه در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد و در نهایت مبینا کلانتری در رده سنی زیر 12سال موفق به کسب 2طلا و یک نقره شد. مانی جاهد در رده سنی زیر 10سال تنها یک مدال نقره کسب کرد. بردیا دانشور در رده سنی زیر 8سال نیز یک مدال نقره بدست آورد. آناهیتا زاهدی‌فر در رده سنی زیر 12 سال موفق به کسب مدال برنز شد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: ازبکستان ، تیم ، شطرنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار