مجموعه جدید "گونیا" ساخته علیرضا حسینی با هدف به تصویر كشیدن مشتركات تاریخی و فرهنگی مسلمانان در ایران، تركیه و اسپانیا در شبكه مستند سیما تولید و جمعه‌ها پخش خواهد شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این مجموعه  15 قسمتی به معرفی آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی و همچنین در مواردی به فن‌آوری‌های دوران اسلامی در كشورهای اسپانیا، تركیه و ایران پرداخته است.
 
هفت قسمت از این مجموعه در شهرهای تولدو، گرانادا، سویا، كوردوبا و منطقه اندلس اسپانیا تصویربرداری و لوكیشن‌های متعددی از جمله كاخ موزه الحمرا، كاخ موزه الكازار، شهر تاریخی مدینه الزهرا، موزه كوردوبا، مسجد كوردوبا، خانه اندلسی با سبك ایرانی، بازار سنتی و موزه تولدو، موزه علم گرانادا و...در آن معرفی شده است.
 
همچنین دو قسمت از برنامه به معرفی آثار تاریخی و فرهنگی شهر و استان یزد از جمله معرفی موزه آب سعد آباد در این استان اختصاص دارد و یك قسمت به معرفی و مقایسه پنج پل تاریخی در اصفهان و اسپانیا كه با همكاری بابك بهداد تصویربرداری و ساخته شده است. قسمت دیگری از این برنامه به معرفی آثار فرهنگی و تاریخی شهر مراغه اختصاص یافته و یك قسمت نیز با همكاری مسعود جعفری به معرفی لنچ سازی در جزیزه قشم می پردازد.
 
ضمن این كه با همكاری مركز فرهنگی تركیه (ارسیكا) و رایزنی فرهنگی كشورمان در استانبول، دو قسمت از این برنامه به معرفی مسجد حمیدیه و سلطان احمد و كاخ موزه توپكاپی و ایاصوفیا در شهر استانبول اختصاص یافته است.
 
پخش مجموعه مستند "گونیا" در پانزده قسمت سی دقیقه‌ای جمعه‌ 13 تیر ماه، ساعت 19:30  از شبكه مستند سیما آغاز می‌شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: راز ، مدینه ، شهر ، استان ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تکصدا
۰۵:۵۸ ۱۲ تير ۱۳۹۳
میگم چرا در مورد مغول ها که ویرانی های علمی زیادی در این سرزمین به جای گذاشتن مستند نمی سازن
آخرین اخبار