آرزویی که با همت مضاعف به واقعیت تبدیل خواهد شد

بررسی ابعاد مختلف ساخت کانال کشتیرانی از آب‌های نیلگون خلیج فارس تا دریای خزر + فیلم

خبرنگار باشگاه خبرنگاران به بررسی ابعاد مختلف ساخت کانال قابل کشتیرانی از آب‌های نیلگون خلیج فارس تا دریای خزر پرداخته است.

به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، ساخت کانال قابل کشتیرانی از آب‌های نیلگون "خلیج فارس" تا "دریای خزر" در نگاه اول پروژه‌ای بسیار بلند پروازانه به نظر می‌رسد اما با بررسی و مطالعات تحقیقاتی در این مورد، تحقق آن دور از دسترس نیست.

"دریای خزر" می‌تواند یک آبراه قابل كشتيرانی به منظور ترانزيت كالا و حمل و نقل داخلی و خارجی باشد.
 
اين آبراه می‌تواند باعث ارتباط كشورهای آسيای ميانه و سواحل "دريای خزر" با آبهای آزاد جهان از طريق آب‌ها نیلگون "خليج فارس" باشد.

علاوه بر استفاده‌های مختلفی كه از آبراه می‌شود از اين كانال می‌توان جهت مديريت منابع آب كوير مركزی و اجرای طرح‌های مختلف آبخيزداری استفاده كرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
ایران من دوستت دارم وطن الماسم
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضاخوشنویس
۰۸:۴۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۳
برای حل هر موضوعی راه حلی وجود دارد این هم نیاز به یک حل مساله هست حتما اجرایی است پس اجرایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۳:۲۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
من هم با نظر آقای خوشنویس موافقم
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۸:۲۲ ۱۱ تير ۱۳۹۳
شیب روبه کدوم طرفه؟مسلما به طرف خلیج همیشه پارس
اینطوری خزر سطح ابش کم نمیشه.یاخشک؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۱۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
اتفاقا برعکس. خزر 28 متر پایین تره.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۵۳ ۱۱ تير ۱۳۹۳
راستی چه طور شرق و غرب ایران رو به هم وصل کنیم؟ با این عرض نمیشه که پل زد و زدن تونل زیر این رود هزینه ای بسیار گزاف دارد آن هم فقط یک تونل!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۵۱ ۱۱ تير ۱۳۹۳
از نظر من هزینه ی زیادی داره و با این کار شکل و نظم طبیعت از بین می ره(حدود 20 تا 30 سال) و از لحاظ امنیتی و جفرافیایی اصلا برای کشور مفید نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۵۹ ۱۱ تير ۱۳۹۳
طرخ خوبیه. باعث افزایش درآمد هم میشه.
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۱ تير ۱۳۹۳
ان شالله وقتی دریاچه هامون نجات پیدا کرد و آزاد راه شمال تهران افتتاح شد نوبت این طرح عظیم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۱ تير ۱۳۹۳
واقعا اگه یکم یه کسی بیاد فک کنه میبینه نمیشه. آخه هزارتا اکوسیستم طبیعی هست که به درک اصلا اهمیت نداره بعد میدونین چه پولی میبره همه ایرانیا باید فقیر شن بمیرن تا این درست بشه . اصلا اینو کی گفته؟
Iran (Islamic Republic of)
omid
۱۵:۵۹ ۱۱ تير ۱۳۹۳
ما تو امور روزانمون موندیم چه رسد به این طرحها
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۳۲ ۱۱ تير ۱۳۹۳
اتوبان تهران شمال از سال 73 در دست ساخته همین نزدیکی هاست جای دوری هم نریم ... هنوز که هنوز ه بعد از کلی رفت و آمد انواع پیمانکار ایرانی و چینی و ... به جای نرسیدیم ... سنگ بزرگ همیشه علامت نزدنه ... فقط خوش به سعادت شرکت های که قرارا از این راه درامد کسب کنند ....
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۰۴ ۱۱ تير ۱۳۹۳
تا آنجا که من میدانم سطح دریای خزر28متر ازدریاهای آزاد پایینتر است وبا این اختلاف سطح این کار عملی نیست ودر ضمن غلظت نمک خلیج فارس خیلی بیشتر از دریای خزر است که ممکن است به اکوسیستم دریای خزر آسیب برسد
Iran (Islamic Republic of)
دریاچه ارومیه
۱۳:۱۲ ۱۱ تير ۱۳۹۳
یکی هم به فکر دل شور زده من باشه!!!!!
یکی از این دانشمندان فعلآ مشکل دریاچه ارومیه رو حل کنه خوب بعد بیاد این طرح رو مطرح کنه تا ماهم یکم باور کنیم.