عضو هيئت علمی پژوهشگاه صنعت نفت با بيان اينكه اجرايی شدن طرح توليد سوخت گياهی نيازمند كمك دولت‏، اختصاص يارانه و همياری و همفكری همه‌جانبه دارد، گفت: پيش بينی می‌شود در آينده‏‌ای نه چندان دور سوخت‏‌های گياهی جايگزين كاملی برای سوخت‏‌های فسيلی تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، امير ناصر احمدي، عضو هيئت علمي پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به نفت خيز بودن ايران و تمركز اصلي همگان بر روي سوخت‏هاي فسيلي گفت: سوخت‏‌هاي زيستي به واسطه اينكه از روغن‏هاي خوراكي توليد مي‏شوند ،گران هستند از اين رو بايد به فكر جايگزيني آنها با دانه‏هاي غير خوراكي باشيم.

احمدي با تاكيد بر ضرورت توليد سوخت‏هاي گياهي در كشور افزود: اگر چه ما در كشور به دنبال حل مشكلات و پيامدهاي زيست محيطي ناشي از مصرف سوخت هاي فسيلي هستيم اما موضوع اقتصاد اولويت شماره يك است. يعني مشتري ابتدا قيمت را در نظر مي گيرد و مشكلات زيست محيطي در بلند مدت خود را نشان مي دهد.

عضو هيئت علمي پژوهشگاه صنعت نفت با بيان اينكه اجرايي شدن طرح توليد سوخت گياهي نيازمند كمك دولت‏، اختصاص يارانه و همياري و همفكري همه جانبه است گفت: پيش بيني شده در آينده‏اي نه چندان دور تا حدود سه دهه آتي سوخت‏هاي گياهي به جايگزين كاملي براي سوخت‏هاي فسيلي تبديل شوند.

خداداد نظري، عضو هيئت علمي پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به مزاياي سوخت گياهي و الزامات جامعه جهاني اظهار داشت: بيوسوخت از منابع تجديد پذير انرژي به شمار مي‏آيد كه زيست سازگار و غير سمي بوده و ميزان آلودگي ناشي از استفاده آن پايين است.

وي در ادامه پروژه‏ هاي انجام شده در حوزه سوخت سبز و تجديد پذير در پژوهشگاه صنعت نفت را تهيه 500 ليتر بيوديزل خام، تهيه بنزين از منابع تجديد پذير در مقياس بنچ 5 كيلوگرم و توسعه و تكميل تكنولوژي توليد سوخت زيستي در مقياس پايلوت به روش‏هاي پيوسته و غير پيوسته برشمرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار