یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آن چیزی که در تهران شاهد آن هستیم غبار محلی است نه ریزگرد و ما برای فردا افزایش ابر و در مناطق مرتفع بارش پراکنده پیش‌بینی می‌کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانامین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی  در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا گردوغبار و گردوخاکی که اکنون در تهران شاهدیم، منشأ خارجی داشته و ریزگرد است، اظهار داشت: آن چیزی که برای تهران شاهدیم غبار محلی است که از مرزهای شرقی کشور ناشی می‌شود در واقع منشأ داخلی دارد و ریزگرد نیست.

وی با بیان این که برای بیرجند، فرودگاه اصفهان و زاهدان امروز وزش باد شدید همراه با گردو خاک پیش‌بینی شده است، ادامه داد: ما برای کرمان، یزد، ایرانشهر، رفسنجان امروز نیز گردو غبار خواهیم داشت.

*وزش باد شدید و توفان گردو خاک طی 3 روز آینده در مرز شرقی کشور

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی 3 روز آینده وزش باد شدید و توفان گردوخاک در مرز شرقی کشور پیش‌بینی شده است که این امر موجب غبارآلود شدن خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی شده است.

نقشینه گفت: ما برای سیستان و بلوچستان و زابل وزش باد شدید و گرد و خاک نیز داریم که به طور کلی باید بگویم منشأ این گرد و خاک‌ها از مناطق و مرزهای شرقی و منشأ داخلی دارد که پس از طوفان گردوخاک ما شاهد غبارآلود شدن هستیم.

وی در خصوص هوای تهران، ادامه داد: امروز در تهران شاهد غبار محلی هستیم که حتی اسم آن را گردوخاک نمی‌توان گذاشت درواقع این گرد و غبار منشأ داخلی دارد و از شرق کشور می‌آید؛ فردا برای تهران افزایش تهران و در ارتفاعات و مناطق مرتفع بارش پراکنده خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این که غبار محلی که در تهران است، ناشی از ریزگرد نیست، افزود: دمای هوای تهران فردا و جمعه 5 درجه خنک‌تر خواهد شد.

نقشینه عنوان کرد: خوزستان و ایلام به دلیل گرد و خاکی که از روی کشور عراق بلند شده است، شاهد گرد و خاک هستند در واقع برای خوزستان و ایلام می‌توان گفت منشأ آن از کشور عراق است.

وی ادامه داد: شرق اصفهان، جنوب سمنان، قم امروز شاهد گردوخاک خواهد بود و برای تهران غبار محلی پیش‌بینی شده است که تا اواخر امشب رفع خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این که برای خراسان‌ها و سیستان و بلوچستان و زابل توفان گرد و خاک پیش‌بینی شده است، افزود: تهران تا اوایل شب گریبانگیر غبار محلی و فردا بارش پراکنده خواهد داشت.

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار