پرفسور حسن اکبرزاده دانشمند برجسته علوم ریاضی جهان در سفر به زادگاهش گیلان با استاندار و جمعی از روسای دانشگاه های این استان دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، این استاد و اندیشمند صاحب نام علوم ریاضی در این ملاقات ضمن تاکید برلزوم ایجاد مرکزی برای تربیت نخبگان جوان گفت: تمام امکانات پیشرفت و توسعه بویژه نیروی انسانی و ذخایر مادی در کشور فراهم است،

حسن اکبر زاده بااشاره به این که مهمترین مسئله پیشرفت کشور، توجه به موضوع فرهنگ است افزود: تازمانیکه به فرهنگ توجه نکنیم و برای رسیدن به اهداف خود کوشش بی وقفه انجام ندهیم، نمی توانیم به پیشرفت برسیم .

پروفسور حسن اکبرزاده در سوم فروردین سال 1306 در شهر رشت به دنیا آمد و پس از دریافت مدرک تحصیلی دیپلم ریاضی با درجه ممتاز وارد دانشگاه تهران شد و با کسب مقام نخست تحصیلات دانشگاهی خود را در ایران به پایان رساند.

وی مدرک لیسانس ریاضی را از دانشگاه سوربن پاریس و گواهینامه آنالیز عالی، برای مقطع فوق لیسانس را رد باره نظریه نسبیت عمومی انیشتین دریافت کرد و درزمینه هندسه دیفرانسیل و فضاهای ریمان بعد از سه سال تحقیق، اکتشافات خود را در قالب ده ها مقاله در مجله آکادمی علوم پاریس به ثبت رساند.

پروفسور اکبرزاده از سال 1957 میلادی به عنوان وابسته تحقیقات در مؤسسه معروف تحقیقاتی کلژدوفرانس پذیرفته شد و بعد از چهار سال رساله دکترای دولتی در علوم ریاضی را در دانشگاه سوربن به پایان رساند و نزدیک چهل سال به عنوان رییس تحقیقات دراین مؤسسه بین المللی مشغول به کار بوده است.

از پروفسور اکبرزاده تاکنون بیش از 50 کتاب ، مقاله و پژوهش در کشورهای اروپایی و آمریکایی منتشر شده و دردسترس دانشجویان ، استادان و دانشمندان قرار گرفته است./س


 


برچسب ها: پروفسور ، اکبرزاده ، ریاضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.