وزارت اقتصاد ژاپن از افزایش تولید صنعتی این کشور در ماه گذشته میلادی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت اقتصاد ژاپن اعلام کرد تولید صنعتی ژاپن به عنوان سومین کشور بزرگ اقتصادی جهان در ماه مه و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 0.8 درصد افزایش داشته است.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، تولید صنعتی ژاپن در ماه آوریل کاهشی 2.8 درصدی داشته و در ماه مه نسبت به ماه آوریل 0.5 درصد بر میزان آن افزوده شده است.

این در حالی است که کارخانه‌داران پیش‌بینی می‌کنند تولید صنعتی ژاپن پیش از آنکه در ماه ژوئیه و پس از آن به روند صعودی خود ادامه دهد در ماه ژوئن سیر نزولی داشته باشد.

یک کارشناس اقتصادی می‌گوید با پیش‌بینی اینکه تولید صنعتی ژاپن در ماه ژوئن کاهش خواهد داشت، احتمال می رود در سه ماهه آوریل تا ژوئن شاهد کاهش 3.1 درصدی تولید صنعتی این کشور باشیم.

این در حالی است که احتمال می‌رود افزایش مالیات بر فروش در ژاپن از پنج درصد به هشت درصد کاهش رشد اقتصادی این کشور را در سه ماهه آوریل تا ژوئن به دنبال داشته باشد.

اقتصاد ژاپن در سه ماهه نخست امسال یکی از بهترین عملکردها را در جهان صنعتی داشته است و در مقایسه با سال گذشته 6.7 درصد رشد داشته و موجب شده است تا نرخ بیکاری در این کشور به پایین ترین در سی سال گذشته برسد.

این در حالی است که شاخص بهای مصرف کننده در ژاپن در ماه مه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.4 درصد افزایش و از سال 1982 آهنگ رو به رشد چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار