احزاب در هفته‌ای که گذشت؛

ابتلای آیت‌الله مهدوی کنی به عفونت ریوی/برگزاری اجلاس شانزدهم خبرگان در شهریورماه/تکذیب ائتلاف رسمی میان عارف و خاتمی

مهمترین اخبار احزاب در هفته‌ گذشته با سوژه‌ها، اخبار و گزارش‌های متفاوتی از جمله رایزنی جبهه اصلاح‌طلبان برای مجلس خبرگان رهبری، ضیافت افطاری احزاب سیاسی، عامل انفجار دفتر حزب جمهوری و ... همراه بود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، ضیافت افطاری احزاب سیاسی، رایزنی جبهه اصلاح‌طلبان برای مجلس خبرگان رهبری، ابتلای آیت‌الله مهدوی کنی به عفونت ریوی، برگزاری اجلاس شانزدهم خبرگان رهبری در شهریور ماه و ... مهمترین عناوین خبری حوزه احزاب در طی هفته گذشته است.

خواندن این گزارش خالی از لطف نیست.


عامل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی كيست؟/ شهيد بهشتی يک ملت بود

شب 7 تیر ماه 1360 یکبار دیگر ددمنشان جهانخوار بر قامت استوار مردان خدا از پشت خنجر کوفتند و به گمان خود کوشیدند که میدان را تهی کنند و قامت استوار ملتی را که چنین بپا خاسته است در هم شکنند؛ اما هر قطره خونی که چکید، گواه پایدار جنایت جهانخواران شد و هر مردی که در خون غلطید هزار مرد، استوارتر و مصمم‌تر راهی میدان کرد.



جریانی که در توهم داشتن پایگاه اجتماعی بالا سیر می‌کند/ ضرورت بازخوانی انتخابات دومین دوره شوراها و شکست مفتضحانه اصلاح‌طلبان فراری

مشارکت حزب منحله‌ای است که از منظر وزارت کشور و کمیسیون ماده 10(مراجع قانونی رسیدگی به امور احزاب و تشکل‌های سیاسی) وجود خارجی ندارد، اما اعضاء این حزب منحله پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته باز هم به میدان تبلیغات سیاسی بازگشتند و ضمن مصادره پیروزی شکننده این انتخابات، نیروهای انقلاب را آماج هجمه‌های رسانه‌ای قرار دادند و به غسل تعمید اقدامات هنجارشکنانه گذشته خود پرداختند.



ایرانی: رایزنی جبهه اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری/ ریاست دوره‌ای جبهه اصلاح‌طلبان هفته آینده تغییر می‌کند

رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان از برگزاری نشست‌های سیاسی با شخصیت‌های مختلف و رایزنی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد.

سجادی: جزئیات ضیافت افطاری جبهه پیروان خط امام و رهبری/همایش دبیران استانی جبهه بعد از ماه رمضان

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری از برگزاری ضیافت افطاری تشکل متبوعش در ماه مبارک رمضان خبر داد.

تشکیل کمیته اجرایی خانه احزاب به منظور بررسی برگزاری مجمع عمومی

در پی برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب، کمیته اجرایی این خانه پس از به حد نصاب رسیدن امضا‌های گردآوری شده در هفته جاری تشکیل می‌شود.

آیت‌الله مجتهد شبستری: فتنه‌گران هرگز نمی‌توانند خود را حق جا بزنند؛ آن‌ها همواره از نظر عقل و شرع محکومند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فتنه‌گران هرگز نمی‌توانند خودشان را به منزله حق جا بزنند چرا که در نظر ملت ما و از نظر عقل و شرع همواره محکومند.

پورمحمدی: شهید بهشتی به شدت ترور شخصیتی و سپس ترور شخصی شد 

وزیر دادگستری گفت: شهید بهشتی به شدت ترور شخصیتی و سپس ترور شخصی شد و این هزینه استقامت است.



احمدی: برگزاری کنگره و دیدارهای سیاسی حزب همبستگی نیازمند نهایی شدن نظر شورای عالی است

دبیرکل حزب همبستگی ایران اسلامی گفت: تاکنون زمان دقیقی برای برگزاری کنگره و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درخصوص دیدار با شخصیت‌های سیاسی از سوی شورای عالی حزب مشخص نشده است.

برگزاری ضیافت افطاری جامعه اسلامی اصناف و بازاریان 16 تیر ماه

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار از برگزاری ضیافت افطاری تشکل متبوعش در 16 تیر ماه مصادف با نهم رمضان خبر داد.

حبیبی: تیر ماه، فرصتی برای بازخوانی فتنه است/ برخی در حال تحریف صورت مسئله فتنه هستند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: تیر ماه، ماه بازخوانی فتنه است، فتنه منافقین و فتنه لیبرال‌ها و اگر فتنه را در سال 78 خوب تحلیل می‌کردیم در سال 88 از همین سوراخ گزیده نمی‌شدیم.



در گفتگوی دکتر صفی با باشگاه خبرنگاران مطرح شد: ابتلای آیت‌الله مهدوی کنی به عفونت ریوی

سخنگوی تیم معالج آیت‌الله مهدوی کنی گفت: وضعیت عمومی رئیس مجلس خبرگان قابل قبول است اما عفونت ریوی نیز جدیدا به وضعیت بالینی ایشان اضافه شده و این خطر بسیار بزرگی است که بیماران بستری در بخش ICU را تهدید می‌کند.

عارف: تلاش بنیاد امید ایرانیان به منظور بررسی چالش‌ها و موانع پیش‌روی سازمان‌های مردم نهاد

رئیس بنیاد امید ایرانیانبا اشاره به تلاش‎های بنیاد در برگزاری نشست‌های موثر در راستای تقویت کار نهادهای غیر دولتی در ایران گفت: از سال گذشته تلاش شده در سلسله نشست‎هایی با کارگروه‌های مختلف فعالان مدنی به بررسی چالش‌ها و موانع پیش روی سازمان‌های مردم نهاد بپردازیم.

"کواکبیان" رئیس شورای هماهنگی اصلاحات شد

بر اساس رای اکثریت اعضا "مصطفی کواکبیان" دبیرکل حزب مردم سالاری، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شد.

الله‌وردی نژاد: تاکید حزب اسلامی رفاه ایران بر آزادی شیخ النمر/اعدام عالم شیعه، برای عربستان سنگین تمام می‌شود

دبیرکل حزب اسلامی رفاه ایران از ارائه درخواست این حزب به "احسان اوغلو" رئیس سازمان همکاری‌های اسلامی در جده برای جلوگیری از اعدام شیخ النمر روحانی برجسته شیعه در عربستان خبرداد.

رضایی: تفرقه افکنی بین طوایف کشورهای اسلامی فتنه صهیونیستی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اختلاف افکنی بین مذاهب مختلف اسلامی و تفرقه افکنی بین طوایف کشورهای اسلامی را فتنه صهیونیستی خواند و گفت: باید برای وحدت در جبهه اسلامی تلاش کنیم و مبارزه را به سمت صهیونیسم هدایت کنیم.

حبیبی: "کاسبان فتنه" امروز، قصد فتنه‌گران را انتقاد تعبیر می‌کنند/هدف فتنه‌گران در انتخابات 88 غلبه بر نظام بود

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: کاسبان فتنه همان‌هایی هستند که منافعشان در پاک شدن صورت مسئله فتنه است، آن‌ها می‌گویند فتنه‌گران قصد انتقاد داشته‌اند اما در سال 88 قصد آن‌ها براندازی بود نه انتقاد.

هشدار آیت‌الله مکارم شیرازی به رفتار آل سعود نسبت به شیعیان:صدور حکم اعدام برای عالم شیعی قابل تحمل نیست

آیت‌الله مکارم شیرازی طی بیانیه‌ای به رفتار مسئولین سعودی نسبت به شیعیان هشدار داد گفت: به هر حال تكرار مى‌كنيم صدور حكم اعدام براى يك عالم بزرگ منطقه چيزى نيست كه براى مراجع شيعه و بزرگان مكتب اهل‌بيت(علیهم السلام) و تمام علاقه‌مندان به آنها در سراسر جهان قابل تحمل باشد.



خامسیان: هیچ ائتلاف رسمی میان عارف و خاتمی عملیاتی نشده است/ تاکید عارف بر ارائه لیست مشترک میان دولت و اصلاح‌طلبان

مسئول روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف گفت: بسیاری از چهره‌های سیاسی بر اساس دغدغه‌های خود پیشنهاداتی به برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب از جمله خاتمی و عارف ارائه کرده‌اند اما اینگونه پیشنهادات که در قالب طرح‌هایی همچون شورا و ائتلاف مطرح می‌شود تاکنون به صورت رسمی عملیاتی نشده و در حد بررسی باقی مانده است.

آیت‌الله خاتمی تشریح کرد: جزئیات اجلاس شانزدهم خبرگان/ آیت‌الله شاهرودی رئیس اجلاس شانزدهم

عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری شانزدهمین اجلاس دور چهارم مجلس خبرگان در یازدهم و دوازدهم شهریور به ریاست آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی خبر داد.



"محمدتقی علی‌حسینی" به عنوان سخنگوی جدید حزب اسلامی کار از سوی اعضای حزب انتخاب شده است.

شهیدی که از ادای نماز جماعت در اعتراض به کاپیتولاسیون خودداری کرد

"آيت‌الله محمد صدوقی" از ياران صديق و قديمی امام امت(ره) بود که در تمامی صحنه‌های انقلاب حضوری موثر داشت و در نهایت یازدهم تیرماه 1361 در محراب عبادت به دست گروهک تروریستی منافقین به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار