مشهد/

زندگی دوباره 15 بیمار به وسیله پیوند مغز استخوان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

با راه‌اندازی بخش پیوند مغز استخوان در مرکز دیالیز و پیوند اعضا بیمارستان منتصریه تا کنون 15 بیمار تحت درمان قرار گرفتند.


رییس بخش پیوند مغز استخوان مرکز دیالیز و پیوند اعضاء منتصریه در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با اشاره به این که این مرکز در دو سال گذشته شده راه‌اندازی و زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است گفت:‌ این پیوندها به روش‌های اتولوگوس (از خود فرد بیمار) و آلوژن (از فرد دهنده) بر روی بیمارانی که مبتلا به بیماری‌های مختلف از جمله آنمی فانکومی، انمی اپلاستیک، انمی سیکل سل، سرطان خون، نوروبلاستوم و تالاسمی ماژور بودند با موفقیت انجام شد.

علی قاسمی با اشاره به این که این مرکز یکی از هشت مرکز فعال کشور در زمینه پیوند مغز استخوان به شمار می‌رود، افزود:‌ تا پیش از راه‌اندازی این بخش بیماران برای درمان به تهران و یا به خارج از کشور فرستاده می‌شدند که این امر موجب افزایش هزینه‌های درمان برای این بیماران می‌شد.

عضو هییت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، توسعه بخش پیوند مغز استخوان از یک تخت بستری به شش تخت در سال گذشته را گام مهم در راستای افزایش خدمات رسانی به بیماران برشمرد و تصریح کرد:‌ در حال حاضر امکان درمان سه بیمار به طور همزمان در این مرکز فراهم و این امر موجب افزایش عمل‌های پیوند مغز استخوان شده است/س

 


برچسب ها: پیوند ، مغز ، استخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.