فيسبوک با استفاده از نواقصی که در قوانين آن وجود دارد از کاربران خود به عنوان موش آزمايشگاهی استفاده می کند.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،متاسفانه قوانين ابتدايی برای عضويت در شبکه‌های اجتماعی به حدی مبهم نوشته می شوند که حتی با خواندن آن‌ها نيز نمی‌توان به جزئيات نهفته در اين قوانين پی برد.

يکی از نواقص موجود در قوانين شبکه‌های اجتماعی به خصوص فيسبوک ، اين است که اين شبکه‌های اجتماعی به خود اجازه می‌دهند وارد حريم خصوصی کاربرانشان شوند و اطلاعات خصوصی آن‌ها را بررسی کنند.

به تازگی فاش شده که شبکه اجتماعی فيسبوک با بررسی کامل تمام اطلاعات عمومی و شخصی کاربران خود ، شخصيت آن‌ها را تحليل می‌کند.اين شبکه اجتماعی مطالب مورد علاقه کاربر و مطالبی را که وی علاقه‌ای به آن ندارد مورد تجزيه قرار داده و به شخصيت درونی کابران پی می برد.

اما نکته قابل توجه اينجاست که کاربر از اين فرآيندی که روی وی انجام شده هيچ اطلاعی ندارد.گزارش‌ها حاکی از آن است که اين اطلاعات تاکنون بارها در تحقيقاتی که در غرب بر روی ديگر جوامع انجام می‌گيرد استفاده شده اند.

انتهای پيام/
برچسب ها: شبکه ، اجتماعی ، قوانین ، حریم ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۱۵:۳۸ ۱۶ تير ۱۳۹۳
از چند میلیون جون بیکار ایرانی که بی هدف تو فیس بوک میچرخن اخه چه اطلاعتی میخواد بدست بیاره که پایگاه داده ای از شخصیتشون بخواد درست کنه
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۹:۰۲ ۱۴ تير ۱۳۹۳
کاملا درست هستش . جدای این مسایل این شبکه های اجتماعی از روی صفحات و گروه هایی که شما روزانه به آنها مراجعه می کنند می توانند پایگاه داده ای از شخصیت شما به دست بیاورند . . .
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۳:۰۱ ۱۱ تير ۱۳۹۳
ای بابا این فیسبوک بیچاره همش داره به ما ایرانی ها کمک میکنه بادوستامون درارتباط باشیم. موش آزمایشگاههی چیه؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۱ تير ۱۳۹۳
حالا از واژه موش استفاده نمی کردی نمی شد مطلب منتقل نمیشد ...
آخرین اخبار