هیئت کارشناسان ایتالیایی به همراه کارشناسان میراث فرهنگی در رشته‌های مختلف تا دو ماه آینده سند راهبردی جامع برای حفاظت و مرمت پاسارگاد را تهیه می‌کنند.

محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: یک هیئت ایتالیایی 20 روز پیش به ایران سفر کرد تا برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه حفاظت، مرمت، مستندنگاری و ایجاد آزمایشگاه‌های پایه در بحث مصالح سنگی به ویژه سنگ سیاه در مجموعه پاسارگاد انجام دهند.
 
وی افزود: مقدمات تحقیقات میدانی فصل اول مطالعات در مجموعه پاسارگاد آغاز شده و در ماه اکتبر فصل‌های بعدی انجام خواهد شد.
 
طالبیان تصریح کرد: هیئت کارشناسان ایتالیایی چند رشته‌ای و متشکل از رشته‌های زمین‌شناسی، شیمی، معماری، مرمت و بیولوژیکی بوده و قرار است به صورت مشترک با کارشناسان و پژوهشگران رشته‌های مختلف ایرانی در مجموعه پاسارگاد به تحقیق و پژوهش و برنامه‌ریزی بپردازند.
 
معاون میراث فرهنگی اظهار داشت: در ماه اکتبر این هیئت ایتالیایی قرار است یک آزمایشگاه پایه برای انجام تعدادی از آزمایشات در پاسارگاد راه‌اندازی کند.
 
وی ادامه داد: کارگاه آموزش تخصصی سنگ به صورت مشترک با هیئت ایتالیایی در رشته‌‌های مختلف به منظور تقویت و ارتقا کارشناسان میدانی برگزار می‌شود.
 
طالبیان تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی تعداد بسیاری از کارشناسان میدانی مجموعه پاسارگاد و تعدادی نیز از سایتهای میراث جهانی که حضور خواهند داشت.
 
معاون میراث فرهنگی بیان کرد: تا دو ماه آینده سند راهبردی جامع برای حفاظت و مرمت مجموعه پاسارگاد تهیه خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.