معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: با ثبت هنر سفال سرامیک استهبان فارس این شهرستان ،نیز به عنوان منطقه ویژه تولید سفال سرامیک کشور معرفی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ همت محمدی افزود: امکان تولید این نوع محصول به لحاظ نحوه تولید، تنوع تولید و مواد اولیه موجود در منطقه و کشور منحصر به فرد است به همین دلیل سفال سرامیک استهبان به عنوان بخشی از میراث معنوی فارس در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این انتخاب باعث می شود سفال و سرامیک استهبان، مورد حمایت ویژه معاونت صنایع دستی کشور قرار گیرد.

محمدی با اشاره به قدمت چندهزارساله این رشته به ویژه در فارس و منطقه استهبان گفت: رشته سفال سرامیک از رشته های منسوخ شده صنایع دستی فارس بود که با تلاش اداره کل میراث فرهنگی و اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان این رشته توسط چند نفراز استاد کاران قدیمی دوباره احیا و درچرخه تولید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ویژگی های خاص این نوع صنایع دستی در مراحل تولید محصول است به طوری که مراحل تولید ظروف سفالی سرامیکی از ابتدا تا انتها شامل ساخت ظروف، نقاشی ظروف و مرحله پخت در یک فرایند صورت می گیرد.

محمدی با اشاره به اینکه سفال و سرامیک استهبان پس از یکبار پخت به کیفیت عالی خود می رسد افزود: این محصول شباهت ظاهری با ظروف چینی دارد که با برند خاص، منطقه استهبان فارس در بازار وجود دارد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: ثبت ، هنر ، سفال ، سرامیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.