متاسفانه حوزه سلامت در شهرستان‌ها با مشکلات زیادی همراه است که یکی از مهمترین چالش‌ها در این حوزه کمبود نیروی متخصص پرستار، پزشک و پیراپزشک است.

عبدالرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه حوزه سلامت در شهرستان‌ها به شدت با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه است به گونه‌ای که به علت نبود امکانات و کافی نبودن حقوق، کمتر نیروی متخصص حاضر به کار در این مناطق می‌شود.

وی گفت: نبود نیروی انسانی متخصص مشکلات زیادی را در این مناطق ایجاد کرده است و موجب شده بیماران برای دریافت خدمات مورد نیاز خود رنج راه را برای رسیدن به شهرهای بزرگ مجاور خود تحمل نمایند.

وی با بیان اینکه اگر چه نیروی انسانی در رشته‌های پرستاری پیراپزشکی کافی نیست در بسیاری از رشته‌های اداری و پشتیبانی حوزه سلامت نیروی مازاد هم وجود دارد خاطرنشان کرد: این عدم توازن به مشکلات زیادی دامن زده است و لذا اصلاح فرآیند تربیت و جذب نیروی انسانی در حوزه سلامت شرایط کلی این حوزه را بهبود می‌بخشد و لذا اولویت بندی در جذب نیروی انسانی از جمله خواسته نمایندگان از مسئولین وزارت بهداشت است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام خواهش میکنم فکری به حال بچه های بهداشت هم بکنید مگه ما ادم نیستیم همش ماما وپرستار خدا را خوش نمیاد
United States of America
سیمین
۱۲:۵۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
اقای وزیر در واحد اداری و پشتیبانی هم از نیرو های بهداشتی استفاده کنید مگه خدا هم قبول میکنه فقط پرستار ما هم ادم هستیم
آخرین اخبار