كميته‌ي بين‌المللي صليب سرخ عمليات ارسال منابع درماني مورد نياز به بيمارستان‌هاي فلوجه، همدانيه و سنجار را به اتمام رساند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   ، بيمارستان همدانيه در اثر پيامدهاي نبردهاي سنگين در موصل با مشكلات زيادي روبه‌رو است. دكتر هاشمي سعيد پاشا، هماهنگ‌كننده‌ي مراقبت‌هاي درماني در كميته‌ي بين‌المللي صليب سرخ گفت: منابع درماني اين بيمارستان تمام شده است، و به دليل ادامه‌ي درگيري تعداد اندكي از كاركنان آن در حال انجام وظيفه هستند. با تحويل منابع درماني، اين بيمارستان خواهد توانست براي سه ماه ديگر به درمان 100 مجروح با وضعيت وخيم و 10هزار بيمار ديگر ادامه دهد.

پاتريشيا گيوت، رئيس دفتر نمايندگي فرعي كميته‌ي بين‌المللي صليب سرخ در بغداد گفت: «به دليل مشكلات امنيتي ده ساعت طول كشيد تا ما بتوانيم خود را به بيمارستان فلوجه برسانيم. با اين حال وقتي به آنجا رسيديم توانستيم 7 تن منابع درماني را تحويل دهيم.» با تحويل اين منابع، اين بيمارستان خواهد توانست تعداد 600 مجروح بدحال و حدود 45هزار بيمار ديگر را مداوا نمايد.

تيم‌هاي كميته‌ي بين‌المللي صليب سرخ همچنين منابع دارويي لازم را براي بيمارستان سنجار در نزديكي موصل تدارك ديدند. بنا به گزارش‌ها، ده‌ها هزار فرد بي‌خانمان  به اين منطقه پناه آورده‌اند، كه در نتيجه فشار زيادي به بخش خدمات درماني آن وارد شده است.

تأمين منابع لازم براي اين بيمارستان‌ها پيرو توافق تمامي طرف‌هاي مربوطه انجام شد. كميته‌ي بين‌المللي صليب سرخ اميد دارد كه بتواند به منظور پشتيباني هر چه بيشتر از خدمات درماني و آب‌رساني و همچنين براي رساندن غذا و ديگر اقلام امدادي لازم براي غيرنظاميان، دوباره به اين منطقه بازگردد.

كميته‌ي بين‌المللي صليب سرخ به تمامي طرف‌هاي درگير يادآوري مي‌كند كه بر اساس حقوق بين‌المللي بشردوستانه ملزم هستند تا غيرنظاميان و اموال غيرنظامي را مصون داشته و روند تدارك كمك‌هاي بشردوستانه براي كساني كه به آن نيازمندند را تسهيل نمايند. هر كسي كه مجروح يا بيمار است بايد بتواند بي‌درنگ و در امنيت كامل به مراقبت‌هاي درمانيِ مورد نياز دسترسي پيدا كند. همچنين تأسيسات درماني بايد از حملات در امان باشند، و تمام تلاش لازم بايد به كار رود تا كاركنان درماني بتوانند فعاليت‌هاي خود را بدون هرگونه ممانعتي انجام دهند.

از زمان شروع درگيري‌ها در دي‌ماه سال گذشته تاكنون، دست‌كم 800هزار نفر مجبور به فرار از خانه‌ي خود شده‌اند. تا به حال، كميته‌ي بين‌المللي صليب سرخ توانسته غذا و ديگر اقلام ضروري را بين بيش از 153هزار بي‌خانمان در سراسر عراق توزيع كند.

برچسب ها: منابع ، درمانی ، مناطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار