پایگاه اطلاعات پایان نامه‌های ایران دکترا و کارشناسی ارشد به منظور گردآوری سازماندهی و اشاعه اطلاعات پایان نامه‌های ارشد و دکترا در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور ایجاد شده است.

سیروس علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امکان بهره برداری از نتایج تحقیقات و پژوهش‌های محققان ارشد کشور، ایجاد سهولت در برنامه ریزی‌های ملی در دانشگاه‌ها و اعمال سیاست هدایتی در پژوهش‌های پایان نامه‌ای و همچنین امکان ارزیابی و جمع بندی کلی در زمینه‌های موضوعی و تخصصی از کل پایان نامه‌های فارغ التحصیلان و جلوگیری از دوباره کاری و تکرار موضوعات و عنوان‌های واحد از اهداف اصلی این پایگاه است.

وی با اشاره به جمع آوری برخط اطلاعات پایان نامه‌ها افزود: هم اکنون این امر براساس نظام ثبتی و در سه مرحله انجام می‌شود که ابتدا دانشجویان اطلاعات خود و پایان نامه‌های دفاع شده خود را در پایگاه ثبت و سپس دانشگاه مربوطه بعد از بررسی موارد ثبت شده اطلاعات دانشجو و پایان نامه یا رساله را تایید و پایگاه رسید ثبت را صادر و دانشجو می‌تواند فارغ‌التحصیل شود.

به گفته وی پس از انجام مراحل فوق کارشناسان پژوهشگاه اطلاعات پایان نامه را نمایه نموده و بروی سایت قرار می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر پایگاه‌های اطلاعات علمی پژوهشگاه نزدیک به 650 هزار رکورد اطلاعاتی است که 287 هزار رکورد آن به پایان نامه‌های ارشد و دکترا اختصاص دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار